Resurs Bank
menu

Vi hjälper dig att höja ditt lån

Frågor om att höja lån

Hur höjer jag mitt lån?

Höj ditt lån genom att ange det belopp som du vill höja ditt lån med samt återbetalningstid i kalkylatorn högre upp på sidan. Blir höjningen beviljad löser vi ditt befintliga lån och betalar ut höjningen till ditt bankkonto. Tänk på att du behöver identifiera dig med BankID för att kunna göra en ansökan online. Om du saknar BankID kan du kontakta vår kundservice på 0771–11 22 33 så hjälper vi dig med en ansökan över telefon.

Vad krävs för att jag ska få ett högre lån?

För att höja ditt existerande lån behöver du ha en tillsvidareanställning och en årsinkomst på minst 240 000 kronor. Du får inte vara långtidssjukskriven eller ha en betalningsanmärkning. Du måste ha genomfört minst två månadsinbetalningar enligt planen för ditt befintliga lån innan du kan ansöka om en höjning. Vi gör en ny kreditprövning för att säkerställa att du klarar av att betala för ett högre lån. Räntan på det nya lånet kan därför ändras om din ekonomiska situation ser annorlunda ut. Är din ekonomiska situation densamma kan vi oftast bevilja ett högre lån.

Jag kan få ett personligt erbjudande om att höja mitt lån?

Är du redan kund hos Resurs kan du få erbjudande om att höja ditt lån via onlinebanken. Ett sådant erbjudande kan du få om du har följt din återbetalningsplan i minst sex månader. Här hittar du även information om din aktuella ränta och din nuvarande månadskostnad. Logga in på onlinebanken med BankID och se om du har fått ett personligt erbjudande.