Vad behöver du hjälp med?
- Start
- De vanligaste frågorna
- Mitt Kort
De vanligaste frågorna i "Mitt Kort"
- Hur aktiverar jag mitt kort?
- Hur höjer jag min kredit?
- Bonuspoäng och bonuscheckar
- Kan jag betala via autogiro?
- Slutbetala / Snabbare avbetalning
- Vad täcker min reseförsäkring?
- Hur fungerar räkningsbetalning på onlinebanken och i appen?
- Hur lägger jag till mitt kort i Apple Pay?
- Kan jag ta ut kontanter med mitt Resurs Card?
- Tillgodoutbetalning
Apple Pay
- Hur lägger jag till mitt kort i Apple Pay?
- Kan ni lägga in mitt kort i min Wallet?
- Vad behöver jag för att Apple Pay ska fungera?
- Jag kan inte betala med Apple Pay, vad gör jag?
- Hur många kort kan jag lägga till i min Wallet?
Butikskort
Google Pay
- Hur använder jag Google Pay?
- Kan ni lägga in mitt kort i Google Pay?
- Vad behöver jag för att Google Pay ska fungera?
- Vilka av Resurs kort fungerar att lägga till i Google Pay?
- Hur många kort kan jag lägga till i Google Pay?
Kreditkort
- Vad täcker min reseförsäkring?
- Hur byter jag PIN-kod på mitt kort?
- Hur ändrar jag inställningarna på mitt Mastercard?
- Kan jag avaktivera mitt kort tillfälligt?
- Varför ser jag inte alla mina bonuspoäng?
Resurs Card
- Vad täcker min reseförsäkring?
- Hur fungerar räkningsbetalning på onlinebanken och i appen?
- Kan jag ta ut kontanter med mitt Resurs Card?
- Hur ändrar jag inställningarna på mitt Mastercard?
- Hur utnyttjar jag min reseförsäkring?
Var uppmärksam på bedrägeriförsök!
Resurs kan kontakta dig via telefon, SMS eller e-post för att ge dig information eller erbjudanden om våra produkter. Men vi ber dig aldrig att lämna ut personliga inloggningsuppgifter eller att identifiera dig med BankID i dessa kontakter. Om du är osäker på ett samtal eller meddelande – kontakta vår kundservice.
Läs mer om integritet och säkerhetKontakta oss
Chatta med Louise
Vår chatbot Louise är alltid tillgänglig för att hjälpa dig med vanliga frågor – snabbt och enkelt!
Chatta med en handläggare?
För snabb och personlig hjälp är du välkommen att chatta direkt med en handläggare. Logga in på onlinebanken så hjälper vi dig gärna vidare med dina frågor eller ditt ärende.
Chattens öppettider:
Mån–fre: 08–18
Lör–sön: 10–14
App och onlinebanken
I vår app och på onlinebanken kan du enkelt utföra majoriteten av dina ärenden. Du kan bland annat:
- Hantera dina fakturor
- Se saldon och transaktioner
- Aktivera betalningsfri månad
- Göra kortinställningar
- Spärra kort
Logga in på onlinebanken eller ladda ner Resurs app.
iOS

Android

Blanketter och dokument
Här har vi samlat aktuella dokument, blanketter och villkor för att du enkelt ska kunna hitta det som gäller.
Till våra blanketterTrygg kundkontakt
Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler. Märkningen delas ut av Kontakta.se, som företräder företag och organisationer som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och i digitala kanaler.

Telefon
Telefon: 0771-11 22 33
Öppettider telefon:
Mån–fre: 08–16
Lunchstängt: 12–13
Chatten är öppen vardagar 08–18 och helger 10–14. Kontakta oss där för snabbare hantering, vill du ändå ringa kan det förekomma längre kötid.
Telefon Ellos lån: 033-724 21 10
E-post: kundservice@resurs.se