Vad behöver du hjälp med?
- Start
- De vanligaste frågorna
- Mitt Kort
De vanligaste frågorna i "Mitt Kort"
- Hur aktiverar jag mitt kort?
- Slutbetala / Snabbare avbetalning
- Hur byter jag PIN-kod på mitt kort?
- Kan jag betala via autogiro?
- Bonuspoäng och bonuscheckar
- Hur höjer jag min kredit?
- Hur fungerar räkningsbetalning på onlinebanken och i appen?
- Tillgodoutbetalning
- Hur lägger jag till mitt kort i Apple Pay?
- Hur ändrar jag inställningarna på mitt Mastercard?
Apple Pay
- Hur lägger jag till mitt kort i Apple Pay?
- Kan ni lägga in mitt kort i min Wallet?
- Vilka av Resurs kort fungerar att lägga till i Apple Pay?
- Jag kan inte betala med Apple Pay, vad gör jag?
- Vad behöver jag för att Apple Pay ska fungera?
Butikskort
Google Pay
- Hur använder jag Google Pay?
- Kan ni lägga in mitt kort i Google Pay?
- Vilka av Resurs kort fungerar att lägga till i Google Pay?
- Jag kan inte betala med Google Pay, vad gör jag?
- Vad behöver jag för att Google Pay ska fungera?
Kreditkort
- Hur byter jag PIN-kod på mitt kort?
- Hur ändrar jag inställningarna på mitt Mastercard?
- Kan jag avaktivera mitt kort tillfälligt?
- Vad täcker min reseförsäkring?
- Hur kommer jag igång med kortet?
Resurs Card
- Hur fungerar räkningsbetalning på onlinebanken och i appen?
- Hur ändrar jag inställningarna på mitt Mastercard?
- Behöver jag aktivera mitt Resurs Card?
- Kan jag ta ut kontanter med mitt Resurs Card?
- Vad täcker min reseförsäkring?
Var uppmärksam på bedrägeriförsök!
Resurs kan kontakta dig via telefon, SMS eller e-post för att ge dig information eller erbjudanden om våra produkter. Men vi ber dig aldrig att lämna ut personliga inloggningsuppgifter eller att identifiera dig med BankID i dessa kontakter. Om du är osäker på ett samtal eller meddelande – kontakta vår kundservice.
Läs mer om integritet och säkerhetKontakta oss
Chatta med Louise
Vår chatbot Louise är alltid tillgänglig för att hjälpa dig med vanliga frågor – snabbt och enkelt!
Chatta med en handläggare?
För snabb och personlig hjälp är du välkommen att chatta direkt med en handläggare. Logga in på onlinebanken så hjälper vi dig gärna vidare med dina frågor eller ditt ärende.
Chattens öppettider:
Mån–fre: 08–18
Lör–sön: 10–14
App och onlinebanken
I vår app och på onlinebanken kan du enkelt utföra majoriteten av dina ärenden. Du kan bland annat:
- Hantera dina fakturor
- Se saldon och transaktioner
- Aktivera betalningsfri månad
- Göra kortinställningar
- Spärra kort
Logga in på onlinebanken eller ladda ner Resurs app.
iOS

Android

Blanketter och dokument
Här har vi samlat aktuella dokument, blanketter och villkor för att du enkelt ska kunna hitta det som gäller.
Till våra blanketterTrygg kundkontakt
Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler. Märkningen delas ut av Kontakta.se, som företräder företag och organisationer som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och i digitala kanaler.

Telefon
Telefon: 0771-11 22 33
Öppettider telefon:
Mån–fre: 08–15
Lunchstängt: 12–13
Chatten är öppen som vanligt hela sommaren vardagar 08–18 och helger 10–14. Kontakta oss där för snabbare hantering, vill du ändå ringa kan det förekomma längre kötid.
Telefon Ellos lån: 0337-24 21 10
E-post: kundservice@resurs.se
Med hänsyn till banksekretess och din säkerhet besvarar vi inga kontospecifika frågor via e-post. Vi rekommenderar i första hand att du chattar med oss, så hjälper vi dig gärna där.