Var uppmärksam på bedrägeriförsök!
Resurs kan kontakta dig via telefon, SMS eller e-post för att ge dig information eller erbjudanden om våra produkter. Men vi ber dig aldrig att lämna ut personliga inloggningsuppgifter eller att identifiera dig med BankID i dessa kontakter. Om du är osäker på ett samtal eller meddelande – kontakta vår kundservice.
Vad behöver du hjälp med?
- Start
- De vanligaste frågorna
- Min Försäkring
De vanligaste frågorna i "Min Försäkring"
- Varför är beloppet på min faktura högre än vanligt?
- Jag vill utnyttja min betalförsäkring
- Betalförsäkring – vad är det?
- Vad täcker min reseförsäkring?
- Hur gäller avbeställningsskyddet om jag vill avboka en resa, när jag betalat resan med mitt Mastercard
- Hur utnyttjar jag min reseförsäkring?
- Vem kan teckna ett utgiftsskydd?
- När börjar utgiftsskyddet gälla?
- Vad är utgiftsskydd?
- Hur funkar betalningen för utgiftsskyddet?
Reseförsäkring
Utgiftsskydd
- Vem kan teckna ett utgiftsskydd?
- När börjar utgiftsskyddet gälla?
- Vad är utgiftsskydd?
- Hur funkar betalningen för utgiftsskyddet?
- Vem är försäkringsgivare för utgiftsskyddet?
Kontakta oss
Chatta med Louise
Vår chatbot Louise är alltid tillgänglig för att hjälpa dig med vanliga frågor – snabbt och enkelt!
Chatta med en handläggare?
För snabb och personlig hjälp är du välkommen att chatta direkt med en handläggare. Logga in på onlinebanken så hjälper vi dig gärna vidare med dina frågor eller ditt ärende.
Chattens öppettider:
Mån–fre: 08–18
Lör–sön: 10–14
App och onlinebanken
I vår app och på onlinebanken kan du enkelt utföra majoriteten av dina ärenden. Du kan bland annat:
- Hantera dina fakturor
- Se saldon och transaktioner
- Aktivera betalningsfri månad
- Göra kortinställningar
- Spärra kort
Logga in på onlinebanken eller ladda ner Resurs app.
iOS

Android

Blanketter och dokument
Här har vi samlat aktuella dokument, blanketter och villkor för att du enkelt ska kunna hitta det som gäller.
Trygg kundkontakt
Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler. Märkningen delas ut av Kontakta.se, som företräder företag och organisationer som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och i digitala kanaler.

Telefon
Telefon: 0771-11 22 33
Öppettider telefon:
Mån–fre: 09–17
Lunchstängt: 12–13
Telefon Ellos lån: 0337-24 21 10
E-post: kundservice@resurs.se
Med hänsyn till banksekretess och din säkerhet besvarar vi inga kontospecifika frågor via e-post. Vi rekommenderar i första hand att du chattar med oss eller ringer, så hjälper vi dig gärna där.