Tekniska problem – telefoni
Vi har för närvarande tekniska problem som gör att du kan uppleva problem när du ringer till oss. Vi arbetar för att lösa detta. Logga gärna in på onlinebanken eller Resurs app för att chatta med oss, se dina fakturor och svar på våra vanliga frågor.
Vad behöver du hjälp med?
- Start
- De vanligaste frågorna
- Min Faktura
De vanligaste frågorna i "Min Faktura"
- Var hittar jag min faktura?
- Kan jag utnyttja betalningsfri månad?
- Hur betalar jag min faktura via onlinebanken?
- Slutbetala / Snabbare avbetalning
- När får jag min faktura?
- Hur betalar jag min faktura via appen?
- Jag har fått mejl från er om en faktura jag ska betala
- Kan jag betala via autogiro?
- Hur kan jag delbetala mina köp?
- Vad har Resurs för Bankgiro?
Avgifter
- Kan jag utnyttja betalningsfri månad?
- Vad händer om jag inte betalar i tid?
- Vad är en administrationsavgift?
- Vad händer när jag inte har pengar på kontot när autogirot ska dras?
- Jag har en räntefri delbetalning. Varför har jag fått ränta?
Betala
- Var hittar jag min faktura?
- Slutbetala / Snabbare avbetalning
- När får jag min faktura?
- Jag har fått mejl från er om en faktura jag ska betala
- Hur kan jag delbetala mina köp?
Digital faktura
- Var hittar jag min faktura?
- Hur betalar jag min faktura via onlinebanken?
- Hur betalar jag min faktura via appen?
- Kan jag betala via autogiro?
- Har ni e-faktura?
Information om Kivra
Vi har slutat att skicka fakturor via Kivra. Du hittar dina fakturor i Resurs app eller på onlinebanken.
Kontakta oss
Chatta med Louise
Vår chatbot Louise är alltid tillgänglig för att hjälpa dig med vanliga frågor – snabbt och enkelt!
Chatta med en handläggare?
För snabb och personlig hjälp är du välkommen att chatta direkt med en handläggare. Logga in på onlinebanken så hjälper vi dig gärna vidare med dina frågor eller ditt ärende.
Chattens öppettider:
Mån–fre: 08–18
Lör–sön: 10–14
Skicka meddelande
Om du behöver hjälp kan du när som helst skapa ett supportärende genom att skicka ett säkert meddelande till oss via onlinebanken. Vi svarar vanligtvis inom 1-3 arbetsdagar.
Du kan hitta och följa ditt ärende inne på onlinebanken under Mina supportärenden.
Logga in på onlinebankenApp och onlinebanken
I vår app och på onlinebanken kan du enkelt utföra majoriteten av dina ärenden. Du kan bland annat:
- Hantera dina fakturor
- Se saldon och transaktioner
- Aktivera betalningsfri månad
- Göra kortinställningar
- Spärra kort
Logga in på onlinebanken eller ladda ner Resurs app.

Blanketter och dokument
Här har vi samlat aktuella dokument, blanketter och villkor för att du enkelt ska kunna hitta det som gäller.
Till våra blanketterTrygg kundkontakt
Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler. Märkningen delas ut av Kontakta.se, som företräder företag och organisationer som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och i digitala kanaler.

Telefon
Telefon: 0771-11 22 33
Öppettider telefon:
Mån–fre: 08–16
Lunchstängt: 12–13
Chatten är öppen vardagar 08–18 och helger 10–14. Kontakta oss där för snabbare hantering, vill du ändå ringa kan det förekomma längre kötid.
Telefon Ellos lån: 033-724 21 10
E-post: kundservice@resurs.se
Notera! Med hänsyn till banksekretessen och din säkerhet besvarar vi inte kontospecifika frågor via e-post. Vi rekommenderar att du loggar in på onlinebanken och skickar ett supportärende där, så hjälper vi dig vidare på ett säkert sätt.