Vad behöver du hjälp med?
- Start
- De vanligaste frågorna
De vanligaste frågorna
- Var hittar jag min faktura?
- Hur betalar jag min faktura via onlinebanken?
- Hur aktiverar jag mitt kort?
- Hur höjer jag min kredit?
- Jag har betalt min faktura, men den står fortfarande som obetald i appen och på onlinebanken?
- Hur lägger jag till eller byter mitt kopplade konto i appen?
- Kan jag utnyttja betalningsfri månad?
- Bonuspoäng och bonuscheckar
- Kan jag betala via autogiro?
- Slutbetala / Snabbare avbetalning
Min Faktura
- Var hittar jag min faktura?
- Hur betalar jag min faktura via onlinebanken?
- Jag har betalt min faktura, men den står fortfarande som obetald i appen och på onlinebanken?
- Kan jag utnyttja betalningsfri månad?
- Kan jag betala via autogiro?
Min Försäkring
- Vad täcker min reseförsäkring?
- Betalförsäkring – vad är det?
- Varför är beloppet på min faktura högre än vanligt?
- Hur utnyttjar jag min reseförsäkring?
- Jag vill utnyttja min betalförsäkring
Mitt Kort
- Hur aktiverar jag mitt kort?
- Hur höjer jag min kredit?
- Bonuspoäng och bonuscheckar
- Kan jag betala via autogiro?
- Slutbetala / Snabbare avbetalning
Mitt Lån
- Kan jag betala via autogiro?
- Slutbetala / Snabbare avbetalning
- Hur snabbt får jag mitt lån utbetalt?
- Tillgodoutbetalning
- Betalförsäkring – vad är det?
Mitt Sparande
- Hur tar jag ut pengar från mitt sparkonto?
- Hur sätter jag in pengar på mitt sparkonto?
- Vad är mitt clearingnummer?
- Kan jag ha autogiro på mitt sparkonto?
- Hur ser jag mitt saldo på mitt sparkonto?
Onlinebanken & Resurs Bank app
- Hur betalar jag min faktura via onlinebanken?
- Hur aktiverar jag mitt kort?
- Jag har betalt min faktura, men den står fortfarande som obetald i appen och på onlinebanken?
- Hur lägger jag till eller byter mitt kopplade konto i appen?
- Kan jag utnyttja betalningsfri månad?
Övrigt
- Jag vill ge fullmakt till en anhörig för mitt engagemang
- Tillgodoutbetalning
- Varför har ni tagit en UC på mig?
- Hur mycket är det kvar på mitt presentkort?
- Hur går jag tillväga om någon annan har ansökt om en kredit på mitt personnummer?
Var uppmärksam på bedrägeriförsök!
Resurs kan kontakta dig via telefon, SMS eller e-post för att ge dig information eller erbjudanden om våra produkter. Men vi ber dig aldrig att lämna ut personliga inloggningsuppgifter eller att identifiera dig med BankID i dessa kontakter. Om du är osäker på ett samtal eller meddelande – kontakta vår kundservice.
Läs mer om integritet och säkerhetKontakta oss
Chatta med Louise
Vår chatbot Louise är alltid tillgänglig för att hjälpa dig med vanliga frågor – snabbt och enkelt!
Chatta med en handläggare?
För snabb och personlig hjälp är du välkommen att chatta direkt med en handläggare. Logga in på onlinebanken så hjälper vi dig gärna vidare med dina frågor eller ditt ärende.
Chattens öppettider:
Mån–fre: 08–18
Lör–sön: 10–14
App och onlinebanken
I vår app och på onlinebanken kan du enkelt utföra majoriteten av dina ärenden. Du kan bland annat:
- Hantera dina fakturor
- Se saldon och transaktioner
- Aktivera betalningsfri månad
- Göra kortinställningar
- Spärra kort
Logga in på onlinebanken eller ladda ner Resurs app.
iOS

Android

Blanketter och dokument
Här har vi samlat aktuella dokument, blanketter och villkor för att du enkelt ska kunna hitta det som gäller.
Till våra blanketterTrygg kundkontakt
Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler. Märkningen delas ut av Kontakta.se, som företräder företag och organisationer som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och i digitala kanaler.

Telefon
Telefon: 0771-11 22 33
Öppettider telefon:
Mån–fre: 08–15
Lunchstängt: 12–13
Chatten är öppen som vanligt hela sommaren vardagar 08–18 och helger 10–14. Kontakta oss där för snabbare hantering, vill du ändå ringa kan det förekomma längre kötid.
Telefon Ellos lån: 0337-24 21 10
E-post: kundservice@resurs.se