Resurs Bank lanserar funktionen Flexible account i Norden – ger kunden fler möjligheter att planera sin privatekonomi

Nu lanserar Resurs Bank funktionen Flexible account till sina privatkunder i Norden som har ett Supreme Card. Den nya funktionen möjliggör för kunden att lyfta ut specifika köp och lägga dessa på en separat delbetalningsplan. Drivkraften bakom Flexible account är att ge kunden större möjlighet att planera sin privatekonomi.

- Vi har sett ett behov från våra kunder att inte behöva blanda ihop större sällanköp med mer frekventa vardagsinköp. Ofta har kunden större behov av att delbetala sällanköpen, samtidigt som man vill särskilja dem från övriga köp för att få större kontroll över sin ekonomi”, säger Anders Engstedt, Development Director Payment Solutions.

Under sommaren 2020 lanserades funktionen Flexible account på Resurs Banks Supreme Card i Sverige. Sedan starten har över 1000 kunder testat funktionen med mycket uppskattat resultat och nu lanseras tjänsten till alla kunder på den nordiska marknaden. Med den nya funktionen kan kortinnehavaren på ett smidigt sätt flytta större inköp från sin månadsfaktura till separata delbetalningsplaner. Denna funktion erbjuds även till Resurs Bank partners inom handeln.

Tidigare har kunden valt mellan att hel- eller delbetala alla sina inköp som genomförts under en månad, på en och samma betalningsplan. Med Flexible account får kunden möjlighet att själva skapa en delbetalningsplan, ända ner på transaktionsnivå. Om kunden till exempel köpt en ny soffa finns nu möjligheten att delbetala bara soffan, och inte andra mindre köp så som till exempel skor eller verktyg. Kunden kan använda den nya tjänsten på ett smidigt sätt genom att göra sina val via Mina sidor eller ringa till Customer Service. Inom kort kan kunden också nå funktionen via Resurs Bank-appen.

-  Vi ser fram emot att nu se hur vår lansering av Flexible account tas emot på nordisk nivå. För oss känns det riktigt bra att kunna lansera en tjänst som bidrar till att privatkunder kan skapa balans i sin privatekonomi. Det ligger väl i linje med vårt övergripande arbete med hållbar kreditgivning som syftar till att kunder ska göra kloka och trygga val och ha långsiktigt hållbart perspektiv på sin ekonomi. Vi vet också att om handlare kan erbjuda sina kunder att ha koll på sitt köputrymme ökar det möjligheten för en positiv köpupplevelse och återkommande kunder. Med kundrelationer som håller över tid får både vi och våra partners inom handeln förutsättningar att skapa långsiktigt hållbara affärer”, säger Anders Engstedt, Development Director Payment Solutions.

Om Supreme Card
Supreme Card är ett kreditkort som ger kunden möjlighet att betala sina köp i önskad takt, allt på en gång eller lite i taget. Kundenkan välja mellan ett kostnadsfritt eller ett resvänligtkort, ett kort för lite guldkant på tillvaron eller ett kort som ger till välgörenhet. Läs mer om Resurs Supreme Card här.

Anders Engstedt, Development Director Payment Solutions, anders.engstedt@resurs.se
Zlatan Kadic, Business Developer Payment Solutions, zlatan.kadic@resurs.se

26 november 2020