Kort & koncist

Om Supreme Card

Supreme Card är ett kreditkort som ger dig möjlighet att betala dina köp i din takt, allt på en gång eller lite i taget. Välj om du vill ha ett kostnadsfritt eller ett resvänligt kort, ett kort för lite guldkant på tillvaron eller ett kort som ger till välgörenhet. Oavsett val så har du gott om tid på dig att betala, för fakturan kommer först månaden efter ditt köp och du har alltid upp till 60 dagars räntefri kredit.

För dig som redan har ett Supreme Card

På Mina sidor hittar du allt du behöver veta om ditt kort. Logga in för att se ditt aktuella poängsaldo eller din tillgängliga kredit. Här kan du även hålla koll på dina transaktioner och kommande betalningar.

Frågor & svar

För att kunna ansöka om Supreme Card krävs det att du har fyllt 18 år, har fast anställning och är fri från betalningsanmärkningar och obetalda skulder samt att du är folkbokförd i Sverige.


Du kan ansöka om kortet på vår hemsida med BankID eller ringa till vår kundservice på telefon 0771-11 22 33. Fungerar ingen av dessa alternativ så finns det även en ansökningsblankett i vårat blankettarkiv som du kan fylla i manuellt och posta som vanligt.


Supreme Card är anslutet till Mastercard och gäller över hela världen. Du kan ta ut kontanter i alla uttagsautomater både i Sverige och utomlands. Du kan göra max tre uttag på 5000 kr per dag och ta ut högst 15 000 kr under en sjudagarsperiod. Det tillkommer en avgift på 2,97 % av uttagsbeloppet, dock lägst 35 kr. När du tar ut pengar utomlands tillkommer även ett valutapåslag på 1,97 %


Efter att din ansökan är godkänd skickar vi hem kortet till dig med posten. Efter några dagar kommer även ett separat kuvert, som innehåller din PIN-kod. Därefter kan du börja använda ditt Supreme Card.


För att beställa ett nytt kort, om du exempelvis tappat det, kontaktar du vår kundservice på telefon 0771-11 22 33. Vill du skaffa ett extrakort till en familjemedlem och samla fler bonuspoäng tillsammans så kan du ansöka om ett extrakort med samma kredit som ditt eget huvudkort. Det innebär en engångskostnad på 50 kr per kort och kan utfärdas till familjemedlemmar som fyllt 16 år. Kom ihåg att det är du som är kontoinnehavare som är betalningsansvarig. Du beställer enkelt ett extrakort genom att fylla i ansökningsblanketten för Extrakort och skicka den till: Resurs Bank AB Svarspost 205 852 11 258 00 HELSINGBORG


Med ditt Supreme Card har du alltid upp till 60 dagars fri kredit och din faktura kommer månaden efter att du gjort dina köp. Det vill säga alla köp du gör i juli får du på en samlad faktura i augusti. Det är vi på Resurs Bank som skickar ut fakturan till dig och i regel landar den i din brevlåda runt den femtonde bankdagen i månaden. Om du valt att få dina fakturor till din digitala brevlåda Kivra, kommer de runt den tionde bankdagen i månaden. Alla dina fakturor hittar du på dina Mina Sidor.


Du kan när som helst ansöka om att höja krediten på ditt Supreme Card. För vårt Classic så gäller upp till 30 000 kr, Gold och Woman upp till 150 000 kr och slutligen om du har ett World så är gränsen 200 000 kr. Väljer du att höja din kredit får du större svängrum i din ekonomi och kan enklare klara av oförutsedda utgifter eller ett större planerat inköp. Har du BankID kan du kontakta kundservice på 0771-11 22 33 och få hjälp att ansöka om att höja din kredit. Vill du hellre skicka in en pappersansökan? Då fyller du i blanketten för kredithöjning och postar den till oss tillsammans med en kopia på en giltig ID-handling. Handläggningstiden är cirka en vecka. Resurs Bank AB Svarspost 205 852 11 258 00 HELSINGBORG


För att spärra ditt kort kontaktar du kundservice på telefon 0771-11 22 33.


När du loggar in på Mina Sidor kan du ta del av: - Aktuellt saldo och bonuspoäng - Alla dina transaktioner och avier - Inbetalningsuppgifter, det vill säga OCR- och bankgironummer - Registrerade kontaktuppgifter


Något du undrar över?

Låt vår kundservice hjälpa dig eller sök bland vanliga frågor.

Blanketter och information

Formulär
Villkor
Information