Ta betalt där kunden väljer att handla

Dagens kunder förväntar sig att ett köp ska gå snabbt, smidigt och vara enkelt att genomföra. De vill kunna förflytta sig obehindrat mellan alla försäljningskanaler men få samma upplevelse. Resurs Bank vill tillsammans med dig skapa en sömlös köpprocess som möter kundens förväntningar.

Genom en betallösning från Resurs kan du erbjuda dina kunder samma löfte oavsett köpkanal.

För dig som har både e-handel och fysisk butik erbjuder vi nu en betallösning som ger dina kunder en helt sömlös köpupplevelse.

  • En lösning oavsett betalsätt eller köpkanal.
  • Låt kunden välja betalsätt.
  • Mobil kreditansökan som förenklar faktura och delbetalningsköp i butik genom att låta kunden ansöka om kredit i mobilen inför köpet.

Tillgängliga betalsätt för Resurs Checkout

Swish

Faktura

Delbetalning

Konto

Kort

Masterpass

Vill du veta mer om vår omnikanal-lösning för dig som har både e-handel och fysisk butik?

Fyll i formuläret eller ring oss på 042-38 20 40 så kontaktar vi dig inom kort.

Vill du veta mer?Vill du veta mer?

Några av våra partners som redan erbjuder en omnikanalupplevelse

Logo SportsonLogo Sportson
Logo RydbergsLogo Rydbergs
Logo SovaLogo Sova
Bauhaus Logo SliderBauhaus Logo Slider
Biltema Logo SliderBiltema Logo Slider
Logo NorrgavelLogo Norrgavel
Logo HylteLogo Hylte

Våra integrationspartners

Resurs Checkout är kompatibel med ett stort antal betal- och e-handelsplattformar. Här nedan kan du se ett urval av dessa.

Jetshop Logo SliderJetshop Logo Slider
Askaas Logo SliderAskaas Logo Slider
Episerver Logo SliderEpiserver Logo Slider
Magento Logo SliderMagento Logo Slider
WooCommerce Logo SliderWooCommerce Logo Slider
Sitedirect Logo SliderSitedirect Logo Slider

Läs mer om vår omnikanallösning här

Vad innebär Resurs Omnikanallösning?

Resurs Bank bygger sin integration på e-handels API, vilket betyder att du kan erbjuda dina kunder samma betalsätt oavsett köpkanal. T ex kan du hantera  både köp och returer oavsett inköpskanal på ett smidigt och enkelt sätt.

Fungerar Resurs Checkout både online och i fysisk butik?

Ja, vi erbjuder integrationer mot både e-handelsplattformar, kassasystem och affärssystem. Kontakta oss via formuläret ovan för mer information.

När betalas pengarna ut?

Vi gör utbetalningen dagen efter att en debitering har blivit gjord. Har ni anmält ett kontonummer som vi betalar ut pengarna på får ni pengarna dagen efter debiteringen.

När får kunden sin faktura?

Månaden efter köpet kommer första fakturan. Vilket betyder att kunden alltid hinner få minst en lön innan det är dags för den första betalningen. Därefter kommer resterande fakturor i mitten på månaden för betalning den sista i månaden.

Vilka alternativ finns för delbetalning?

Resurs Checkout erbjuder flera möjligheter att dela upp betalningen på det sätt som passar kunden bäst. Läs mer om vilka delbetalningsalternativ vi erbjuder.

Är det säkert att använda Resurs Checkout?

Resurs Checkout följer alla de riktlinjer som gäller för säker shopping online och är optimerad för BankID. Vi ser till att din lösning alltid är uppdaterad enligt senaste säkerhetsstandard och samtidigt ger en bra köpupplevelse.

Vilka kort kan mina kunder betala med?

Resurs Checkout har stöd för alla de stora kortleverantörerna såsom Mastercard, Visa, American Express och Diners.

Vilka andra betalsätt har Resurs Checkout stöd för?

Vår Checkout har stöd för vanliga digitala betalsätt såsom Swish och Masterpass och vi jobbar ständigt för att utöka vårt utbud med nya intressanta betalsätt.

Frågor? Kontakta oss!

Låt vår kundservice hjälpa dig eller sök bland vanliga frågor.