Skip to main content
Resurs Bank
menu

Kundservice för företag

Hur hanterar jag en köpreferens?

Fakturaavtalskonto: Du kan uppdatera namnet på en befintlig köpreferens eller ta bort den helt. 

Vad händer om jag tar bort en medarbetare?

När du tar bort en medarbetare blir statusen inaktiv. Medarbetaren kan återställas inom 30 dagar innan profilen raderas permanent.

Hur hanterar jag medarbetare?

Som administratör kan du se vilka medarbetare som har tillgång till Fakturaavtalet, samt lägga till, ändra eller ta bort medarbetare. Du kan även justera deras köputrymme.

Vad ser jag i översikten för Onlinebanken Företag?

Som administratör kan du se företagsnamnet, kontoinnehavarens roll, utnyttjat och beviljat köputrymme samt de senaste inköpen. Du har också möjlighet att lämna feedback via “Tyck till”.

Hur lägger jag till en avdelning?

För att lägga till en avdelning behöver du ange köputrymme, avdelningsnamn, kontaktuppgifter till avdelningsansvarig samt faktureringsmetod.

Hur tar jag bort en avdelning?

Endast avdelningar utan kopplade medarbetare kan tas bort. Medarbetarnas kopplingar måste ändras innan avdelningen kan tas bort. Kopplingar till avdelningar kan du ta bort genom att hantera medarbetare som hör till avdelningen.

Vad kan jag uppdatera i mina organisationsuppgifter?

Som administratör kan du ändra organisationens primära kontaktuppgifter, faktureringsmetod och fakturaadress.

Hur uppdaterar jag min profil?

Under "Min profil" kan du se ditt köputrymme samt uppdatera ditt telefonnummer och din e-postadress.

Jag har inte fått min faktura

Om företaget har stöd för e-faktura skickas fakturan på detta sätt. Om inte skickas den via e-post. Om du mot förmodan inte hittar din faktura kan man genom att logga in på Resurs Onlinebank för företag enkelt hitta en översikt över samtliga fakturor.

Mitt företag har blivit godkänd och jag vill handla via mitt fakturaavtal – hur gör jag då?

När företaget blivit beviljat att handla via fakturaavtal behöver de personer som önskar använda betalsättet vara upplagda som behöriga köpare i Resurs Onlinebank för företag. Därefter kan betalsättet användas i varuhus. Observera att företaget måste ha tillräckligt med köputrymme på kreditavtalet för att köpet ska gå igenom.

Vad är löptiden för min faktura?

Fakturaavtalet kan användas som betalmetod av företagskunder både i varuhus och online. Vid varje köp ställs en separat faktura ut. Betaltiden är 30–60 dagar, beroende på när i månaden köpet görs. På fakturan framkommer datum då fakturan ska vara betald. Fakturan är avgiftsfri, förutsatt att den betalas i tid.

Hur lägger jag till en köpreferens?

Som administratör och köpare kan du lägga till köpreferenser. Med köpreferenser kan ni samla flera köp till ett och samma projekt. Genom att ange en köpreferens, både vid köp i butik och online, kan du och dina kollegor enkelt följa upp köpreferensen på era fakturor.

Hur lägger jag till en ny medarbetare?

För att lägga till en ny medarbetare behöver du ange roll, köputrymme, eventuell avdelning samt medarbetarens personnummer, namn, mobilnummer och e-post.

Hur får jag min faktura?

Du kan välja att få fakturan skickad till din e-post eller via e-faktura. Detta väljer du genom att hantera min organisation och/eller när du lägger till eller hanterar en avdelning.

Till våra blanketter