Mer om våra betallösningar?
Betallösningar för butik
Stort eller litet
Vi skräddarsyr din lösning för att passa din verksamhet och optimera konvertering.
Välj hur du vill ta betalt
Erbjud samma attraktiva betalnings-alternativ samt delbetalningsmöjligheter.
Enkel anslutning
Genom en anslutning får du tillgång till alla funktioner du önskar vid betallösningar för butik.
Digitala betallösningar för butik
Vi vill möjliggöra snabba och flexibla betalningar i butik, det gör vi genom att integrera vår checkout i butikskassan. Där får kunden sedan samma betalningsalternativ som i butiker online och signerar med mobilen.
Ökad omsättning på ett enkelt sätt
Använd vår icke-integrerade kundportal som en smidig fristående lösning för den dagliga försäljningen i butik, eller som en del i vårt omni-koncept.
Använd i dator, surfplatta eller mobil
Inga pappersutskrifter, avtalen signeras snabbt och säkert med BankID. Och det bara ett steg bort från kunden!
Scanna QR-koden direkt i kassan
En mer digital kundresa förenklar betalningen, oavsett var kunden befinner sig under besöket i butik.
Betallösningar för dina kunder i butik
Handla först, betala sen
Genom Resurs får din kund mer tid på sig att betala sitt köp. Oavsett om dina kunder handlar i fysisk butik eller online, kan du alltid erbjuda 30–60 dagars räntefri kredit. Det innebär att det dröjer minst en månad innan det är dags för kunden att betala. Oavsett hur och när dina kunder väljer att betala får du pengarna nästa bankdag.
Allt på en gång eller lite i taget
När fakturan kommer 30–60 dagar efter kundens köp, kan kunden välja att betala hela beloppet eller dela upp det i mindre delar.
Vid betallösningar för butik erbjuder vi räntefri delbetalning i upp till 12 månader. Bra att veta är att din kund kan slutbetala närsomhelst, utan extra kostnad.
Push-funktion
Med vår unika push-funktion kan dina kunder välja att slutföra sin betalning via mobilen.
En länk till betalningen skickas till kunden via sms och köpet kan fullbordas hur, var och när det passar.
Merchant Portal - ett värdefullt verktyg
Som partner får du och alla dina medarbetare tillgång till Merchant Portal. Den kräver ingen integration men ger dig allt du behöver i samband med en betalning och värdefulla insikter om varje försäljning.
Med hjälp av Merchant Portal kan du öka engagemanget bland medarbetare och vara säker på att du erbjuder dina kunder bästa möjliga service, genom att till exempel förenkla köp, ansöka om kredit och skicka digitala kvitton.
Både butik och e-handel?
Du behöver aldrig fundera över hur du ska ge dina kunder bästa möjliga service beroende på kanal. Med Resurs betallösningar kan du erbjuda dina kunder samma service och möjligheter oavsett om de handlat på nätet eller i din fysiska.
Dagens kunder förväntar sig att ett köp ska gå snabbt, vara smidigt och enkelt att genomföra. De vill kunna förflytta sig obehindrat mellan olika köpkanaler men få samma köpupplevelse. Resurs vill tillsammans med dig skapa sömlösa köp som möter dina kunders förväntningar.
Mer om våra betallösningar för butik
- Kan jag använda Resurs betallösningar i min fysiska butik?
Ja, vi erbjuder betallösningar för butik. Resurs kan genom sina befintliga kassaintegrationer och webbportaler lösa de flesta behov.
- Vilka fördelar får jag genom att välja Resurs betallösningar för butik?
Istället för onödigt pappersarbete och en krånglig procedur så blir det smidigt och enkelt för kunden att signera sin faktura eller delbetalning direkt i butik via BankID.
- När betalas pengarna ut?
Vi gör utbetalningen nästkommande bankdag efter att en debitering har blivit gjord.
- Vilka alternativ finns för delbetalning?
Resurs Checkout erbjuder flera möjligheter att dela upp betalningen på ett sätt som passar kunden bäst. Du som vill erbjuda betallösningar för butik kan läsa mer om vilka delbetalningsalternativ vi erbjuder.
- När måste mina kunder bestämma delbetalningsupplägg?
Kunden får sin första faktura månaden efter inköpet och kan då i lugn och ro välja vilket delbetalningsupplägg som passar bäst.
- Måste butikspersonalen alltid hjälpa kunden med deras kreditansökan i butik?
Nej, med vår mobila ansökan kan kunden själv göra sin kreditansökan, antingen i butik eller hemma i lugn och ro. Kunden betalar sedan snabbt och enkelt i butik med en streckkod som skickats till deras mobil. Instruktion om hur man gör sin mobila kreditansökan finns på sidan /betala/. /betala/mobil-kreditansokan
- När får kunden sin faktura?
Månaden efter köpet kommer första fakturan. Vilket betyder att kunden alltid hinner få minst en lön innan det är dags för den första betalningen. Därefter kommer resterande fakturor i mitten på månaden för betalning den sista i månaden.
- Är det säkert att använda Resurs Checkout?
Resurs Checkout följer alla de riktlinjer som gäller för säker shopping online och är optimerad för BankID. Vi ser till att din lösning alltid är uppdaterad enligt senaste säkerhetsstandard och samtidigt ger en bra köpupplevelse. Det är därför säkert för dig som vill erbjuda betallösningar för butik genom Resurs Checkout.