Att jobba för ökad försäljning är någonting som de flesta företag och säljare ställer sig bakom. Men det är också lättare sagt än gjort. Därför har vi samlat fem smarta tips för att öka försäljningen.
Har du funderat på vilka betalningssätt ni ska erbjuda era kunder?
Efter corona har e-handeln gått starkt framåt medan nöjesbranschen har det tuffare. Kan du ta hjälp av digital marknadsföring för att öka företagets försäljning?
Nöjda kunder är a och o, det är sen gammalt, men kundnöjdheten kan spela större roll än vi tidigare trott. Det ökar sannolikheten markant för återvändande kunder.
Pandemier, prisbubblor och finanskriser. Det finns många faktorer som kan påverka världsekonomin och leda oss in i lågkonjunktur. Här går vi igenom fyra viktiga områden att ta höjd för.
Dagens konsumenter förväntar sig en sömlös kundupplevelse. En av de viktigaste aspekterna är att erbjuda samma betalsätt oavsett vilken kanal kunden handlar i.
Vad är det egentligen som gör era kunder nöjda och får dem att vilja handla mer? I den här artikeln tipsar vi om hur fler betalningssätt kan hjälpa till att öka er försäljning och samtidigt trygga er ekonomi.
Dagens konsumenter är inte bara ute efter en bra produkt till ett bra pris – de förväntar sig också en positiv köpupplevelse. Men hur ska du veta vad kunderna vill ha?
Undersökningar visar att e-handeln ökar i Sverige och visst finns det många fördelar med att handla online. Här har vi samlat de viktigaste insikterna för framgångsrik handel oavsett vilken butik du driver.
Vi lever i speciella tider och kan nog räkna med att många av förändringarna vi ser kommer att finnas kvar även efter att vi får tillgång till ett vaccin mot covid-19.
För att klara sig i konkurrensen måste handlare skapa positiva köpupplevelser som gör att kunderna kommer tillbaka, oavsett köpkanal. Nyckeln till framgång stavas kundinsikter.
Att ge en positiv köpupplevelse är på många sätt en grundläggande och självklar målsättning för att lyckas öka antalet återkommande kunder. I takt med att omni-handeln etablerat sig, blir det intressant att titta närmare på vad som bidrar till en positiv och lojalitetsskapande köpupplevelse.