Resurs Bank lanserar direkta betallösningar genom samarbete med Trustly

Resurs Bank lanserar direktbanksbetalningar på den nordiska marknaden genom ett nytt samarbete med Trustly. Genom Trustly kommer konsumenter kunna göra direktbanksbetalningar från valfritt konto via sin internetbank på ett enkelt sätt. Tjänsten kommer finnas tillgänglig i Resurs Checkout-lösning som samlar alla betalsätt i en och samma integration. Samarbetet är ett led i att bredda Resurs målsättning att erbjuda smidiga sätt för direktbetalningar.

- Fortsatt nöjda kunder förutsätter en lyhördhet för existerande och nya behov kring smidiga betallösningar. Med Trustly, som är global ledare inom direktbanksbetalningar, får vi möjlighet att erbjuda ytterligare ett betalningsalternativ som är säkert såväl som smidigt. Det känns mycket glädjande att Trustly går att integrera på ett enkelt och smidigt sätt på samtliga av våra marknader, säger Andreas Andersson, Sales Manager Retail Finance, på Resurs Bank.

Direktbetalningar från bankkontot blir allt vanligare bland nordiska konsumenter. Den ökade efterfrågan på enkla och smidiga betalsätt parallellt med en snabb teknisk utveckling gör det viktigare än någonsin att integrera nya tjänster för att möta kundernas behov över samtliga nordiska marknader. För Resurs ger detta möjligheten att erbjuda partners ännu mer flexibilitet gentemot konsumenten i form av ökad valfrihet vid betalning. Tillsammans med Trustly fortsätter Resurs Bank att erbjuda kunder bästa möjliga förutsättningar för enkla och hållbara betalningslösningar.

- Vi är stolta över att Resurs Bank delar vår ambition att erbjuda ett hållbart betalningsalternativ som dessutom har lägre kostnad än traditionella betalkort. Genom samarbetet med Resurs kan vi fortsätta bidra med ett smidigt betalningsalternativ där konsumenter kan betala direkt med pengar de har. Vi tror att detta är det mest hållbara sättet att betala för att bidra till en ekonomi i balans, säger Martin Strömberg, Director of Nordic and Baltic Partnerships på Trustly.

Andreas Andersson, Sales Manager Retail Finance, Resurs Bank, andreas.andersson@resurs.se +46 736 612 083
Martin Strömberg, Director of Nordic and Baltic Partnerships, Trustly, +46 701 84 84 88

Om Trustly
Trustly grundades 2008 och är den globala ledaren inom direktbanksbetalningar online. Vår digitala konto-till-konto-plattform sätter en helt ny standard för snabba, enkla och säkra betalningar genom att länka samman några av världens största handlare med konsumenterna via deras internetbankkonton. Trustly kan hantera hela betalningsprocessen, vilket inte bara skiljer oss från konkurrenterna utan också gör att vi kan erbjuda ett tilltalande och billigare alternativ till traditionella kortnätverk. I dag betjänar vi 8 100 handlare som länkas samman med 525 miljoner konsumenter och 6 300 banker i mer än 30 länder. Trustly har cirka 500 medarbetare i Europa samt Syd- och Nordamerika. Trustly är ett licensierat betalningsinstitut enligt det andra betaltjänstdirektivet (PSD2) och under tillsyn i Europa av den svenska Finansinspektionen. I USA är Trustly statligt reglerat vilket är ett krav för att kunna betjäna olika marknader. Läs mer på www.trustly.se.