Mio väljer Resurs Bank för att ta sin omnihandel till nästa nivå

Efter en omfattande upphandling med marknadens största aktörer inom betallösningar väljer Mio att fortsätta med Resurs som strategisk samarbetspartner för att ta sin omnihandel till nästa nivå. Med Resurs får Mio lösningar som, med kundens köpupplevelse i fokus, bidrar till högre snittköp och lojalitetsdrivande försäljning.

När Mio, som är ledande inom svensk detaljhandel för möbler och heminredning, utvärderat marknadens största aktörer inom betallösningar för både e-handel och butik, väljer Mio att fortsätta sitt samarbete med Resurs.

- Vi är mycket glada att vi fått förtroendet att fortsätta vårt samarbete för att utveckla kundresan och köpupplevelsen för Mios kunder. Vi ser att en av våra styrkor är att vi kan kombinera vår långa erfarenhet av handel med digital spetskompetens, säger Kenneth Nilsson, VD, Resurs Bank.

Resurs har lång erfarenhet av att utveckla lojalitetsskapande betallösningar för detaljhandeln och deras kunder inom ett stort antal olika branscher. Genom att kombinera kunskapen om branschspecifika utmaningar och möjligheter med dagens konsumtionsmönster, där kunder vill kunna röra sig fritt mellan e-handel och butik, utvecklar Resurs flexibla lösningar för framgångsrik omnihandel.

- Det känns riktigt bra att vi valt att fortsätta vårt partnerskap med Resurs. Samarbetet är ett viktigt strategiskt beslut för att göra Mio ännu mer köpbart och utveckla Mio till Sveriges destination för möbler och inredning. Vi siktar högt för att hela tiden förbättra vårt kunderbjudande och då är det viktigt med en flexibel partner som förstår våra utmaningar och kan erbjuda en konkurrenskraftig helhetslösning för alla våra kanaler, säger Björn Lindblad, VD, Mio.

En nyckel till framgångsrika betallösningar ligger i enkelhet och transparens. Kunden ska tydligt se vilket köputrymme de har att röra sig med och vilka betalningsalternativ som de kan välja mellan.

- Vi jobbar med öronmärkt köputrymme för våra partners vilket ger ökad trygghet till deras kunder, För oss är det viktigt att våra partners äger sina kunder, oavsett hur de väljer att betala och finansiera sina köp, avslutar Kenneth Nilsson, VD, Resurs Bank.

För mer information, kontakta:
Kenneth Nilsson, VD, Resurs Bank, kenneth.nilsson@resurs.se +46 736 61 20 60
Björn Lindblad, VD, Mio, bjorn.lindblad@mio.se + 46 504 412 41

För mer information om Resurs erbjudande inom omnikanalslösningar, besök vår hemsida:

OM RESURS BANK
Resurs är en nordisk nischbank med ledande betal- och finansieringslösningar för handeln och dess kunder. Vi hjälper företag och privatpersoner att låna, spara och betala. Med över 40 års erfarenhet av handel, gör vi det snabbt, enkelt och tryggt att handla, både online och i butik. Vi sätter kundupplevelsen i fokus och arbetar för att få det roliga att hända och det svåra att kännas enklare. Idag har vi cirka 5,9 miljoner privatkunder och över 700 anställda i Norden.