Resurs ingår samarbete med Skandia om förmedling av bolån

Resurs Bank utökar sin produktportfölj med bolån genom ett samarbete med Skandia. Fokus i samarbetet är att erbjuda svenska konsumenter gröna bolån anpassade för hållbara investeringar i hemmet.

Intresset för gröna investeringar i hemmet som bland annat solceller och värmepumpar som minskar energiförbrukningen och skapar bättre balans i vardagsekonomin är större än någonsin. Resurs vill erbjuda konsumenterna enkla och flexibla lånemöjligheter anpassade för gröna investeringar och har därför ingått samarbete med Skandia om förmedling av bolån.

Resurs vill förmedla och erbjuda Skandias bolån via en plattform som Resurs förvärvade nyligen. Förutom bolån via Skandia erbjuder Resurs sina egna förmånliga privatlån utan säkerhet.

- Vi är väldigt glada att ingå samarbete med Skandia. Genom att vi nu både erbjuder gröna privatlån och bolån via Skandia kan fler hitta det lån som passar just dem och vi tror det kan leda till att fler kan agera hållbart, säger Alexander Burman, CCO Nordic Consumer Loans, Resurs Bank.

- Vi delar Resurs ambition om att bidra till ett mer hållbart samhälle. Genom att erbjuda enkla och transparenta bolån kan vi bidra till att fler får möjlighet att genomföra gröna investeringar i hemmet vilket är positivt för både konsumenten och för klimatet, säger Johanna Cerwall, VD Skandiabanken.

MER INFORMATION
Alexander Burman, CCO Nordic Consumer Loans, Resurs Bank, +46 706 108 268, alexander.burman@resurs.se
Jonatan Ohlin, pressansvarig Skandia, +46 730 327 443, jonatan.ohlin@skandia.se

OM RESURS BANK
Resurs är en ledande nordisk bank med enenkel filosofi: Vi vill skapa balans i människors vardagsekonomi.På den grunden bygger vi erbjudandenoch tjänster inom lån, sparande ochbetalningar för butik och e-handel som utgår från människors liv och vardag, ochsom skapar långsiktiga värden för vårakunder. Och för samhället.Idaghar vi en kundbas på drygt 6 miljoner privatkunder och 591 anställda i Norden.