Resurs Bank tecknar avtal med Komplett ASA

Resurs Bank AB har ingått ett interimsavtal rörande factoringtjänster med Komplett ASA.

Komplett ASA är en av Nordens största e-handelsaktörer och ledande inom distribution och återförsäljning av kontors- och hemelektronik.

Avtalet omfattar ett begränsat antal företagsfakturor hos Kompletts dotterbolag Itegra, som har sett en period av stark tillväxt i sitt distributionssegment. Avsikten är att ingå ett långsiktigt avtal.

Resurs och Komplett ASA har haft goda erfarenheter av att arbeta tillsammans tack vare samarbetet kring Kompletts abonnemangstjänst Flex, som lanserades 2021.

Som en del i Resurs’ transformationsresa har banken fokuserat på att utveckla företagstjänster för den nordiska marknaden. Komplett kommer använda Resurs’ molnbaserade plattform, som skapar möjlighet för produkter optimerade för företagsfinansiering.

– Med vår erfarenhet, kompetens och likviditet är vi en trygg partner och det är vår ambition att bli en av Nordens ledande aktörer för företagstjänster, säger Nils Carlsson, vd Resurs Bank.

MER INFORMATION
Nils Carlsson, CEO, nils.carlsson@resurs.se, +46 766 44 77 00

OM RESURS BANK
Resurs är en ledande nordisk bank med en
enkel filosofi: Vi vill skapa balans i människors vardagsekonomi.På den grunden bygger vi erbjudandenoch tjänster inom lån, sparande ochbetalningar för butik och e-handel som utgår från människors liv och vardag, ochsom skapar långsiktiga värden för vårakunder. Och för samhället.Idaghar vi en kundbas på drygt 6 miljoner privatkunder och 625 anställda i Norden.

31 augusti 2022