Gekås Ullared väljer Resurs Bank som samarbetspartner för nytt koncept av kort- och betallösningar

Gekås Ullared väljer Resurs Bank som partner för att ta nästa steg inom kort- och betallösningar med fokus på köpupplevelse och ökad konvertering genom hela kundresan. Samarbetet har startat och övergången till nytt kort och en ny betallösning kommer att ske under Q1 år 2021.

Resurs blir samarbetspartner till Gekås Ullared, som nu tar ett nytt grepp om sina kort- och betallösningar. Resurs kommer att utveckla nuvarande kortkoncept för att erbjuda nya, förbättrade förmåner och marknadens mest populära betalalternativ.

– Vi är oerhört glada att vi fått förtroendet att bli samarbetspartner till Gekås Ullared som vi ser som en av Sveriges verkliga ikoner inom handel. Vi ser fram emot att vara en aktiv samarbetspartner i Gekås satsning på en säljdrivande kundresa och flera lojala kunder. Med oss får Gekås också möjlighet att jobba mer avancerat med CRM för att ta fram väl anpassad kundkommunikation med målsättningen att stärka såväl kundrelationer som verksamhetens varumärke, säger Anna Nauclèr, CCO, Resurs Bank.

Gekås är idag Sveriges mest populära besöksmål och omfattar, förutom det välkända varuhuset, även verksamheter inom hotell, stugby, camping, restauranger, aktiviteter och event. Ullared lockar besökare från alla nordiska länder och varuhuset besöktes under 2019 av 4,9 miljoner kunder som tillsammans handlade för 5,6 miljarder kronor. Resurs Checkout k
ommer att integreras för både varuhuset och den digitala boendebokningen.

– Vi är redo att ta nästa steg på vår digitaliseringsresa och vi ser fram emot att göra det i nära samarbete med Resurs som både har digital kompetens och lång erfarenhet inom detaljhandel. Vi kommer att uppdatera Shoppingkortet som idag står för en allt större andel av vår totala omsättning. Vi ser att samarbetet med Resurs Bank ger oss förutsättningar att fortsätta utveckla vår affär, förbättra kundens upplevelse och stärka vårt varumärke, säger Boris Lennerhov, VD, Gekås Ullared.

Det nya samarbetet startades under våren och Gekås Ullared kommer i god tid innan lansering och uppstart under Q1 2021 att informera sina befintliga kortkunder om eventuella förändringar.

Anna Nauclèr, CCO, Resurs Bank, anna.naucler@resurs.se +46 709 737 255
Boris Lennerhov, CEO, Gekås Ullared, boris@gekas.se +46 705 380 390

Andreas Andersson,
Christoffer Norrthon,