Skip to main content
Resurs Bank
menu

GDPR – när du är i kontakt med oss

Identifierande uppgifter och kontaktuppgifter
Finansiell information
Transaktionsuppgifter
Teknisk och användarrelaterad information
Uppgifter om dina tjänster och produkter
Uppgifter om dig och dina personliga förhållanden
Anställningsrelaterad information
För att identifiera och bedöma din behörighet att företräda kunden, i form av fullmaktshavare, god man, förvaltare eller ett juridiskt ombud
För att kontrollera din identitet i syfte att upprätthålla regler om banksekretess
I samband med inspelning av telefonsamtal för att säkerställa regelefterlevnad, för utbildningsändamål och för att utveckla vår verksamhet, såsom kvalitetsförbättring
För att dokumentera och administrera vårt avtalsförhållande, vilket inkluderar hantering av kundserviceärenden och tillhandahållande av teknisk support
I syfte att stödja dig i din användning av olika IT-produkter och tjänster, detta inkluderar att hjälpa dig om det uppstår ett problem
Genom absolut nödvändiga cookies och liknande teknologier för att tillhandahålla en fungerande hemsida
Genom cookies och liknande teknologier för att spåra och mäta användarbeteendet hos besökare på webbplatsen eller i apparna, i syfte att optimera webbplatsen och apparna
Genom cookies och liknande teknologier för att identifiera besökare och skapa en användarprofil som används för marknadsföringsaktiviteter
För att tillhandahålla information om din tjänst eller produkt digitalt, exempelvis via Onlinebank eller app
I syfte att korrekt identifiera och kontrollera din behörighet vid inloggning. Denna aktivitet inkluderar att föra loggar över åtkomst och övervakning för säkerhetsändamål.
Genom loggning, logghantering och övervakning av loggar i enlighet med våra rättsliga förpliktelser
Genom loggning, logghantering och övervakning av loggar, både för operativa ändamål och av säkerhetsskäl
För att genomföra kundnöjdhets- och kvalitetsundersökningar samt marknadsundersökningar
För att tillhandahålla elektronisk marknadsföring om produkter och tjänster som du har samtyckt till
För att tillhandahålla elektronisk marknadsföring om produkter och tjänster som du redan har eller som liknar dem som du har
För andra marknadsföringsaktiviteter än elektroniska utskick, t.ex. post, telefon, fysisk närvaro, kampanjer, tävlingar eller omröstningar
För att informera dig om ett ämne som du har anmält att du vill ha information om
Genom kamerabevakning av våra lokaler i säkerhetssyfte. Syftet med kamerabevakningen är att förebygga, förhindra, upptäcka, utreda brott och skadegörelse.
För att säkerställa att vi har den nödvändiga informationen om besökare i våra lokaler av säkerhetsskäl
För att hantera och följa upp klagomål enligt lagkrav. Det inkluderar att göra nödvändiga förbättringar av produkter och tjänster.
I syfte att upptäcka hot, skydda uppgifter och säkerställa efterlevnad av både interna IT-säkerhetriktlinjer och externa ramverk (t.ex. Central Internet Security (CIS) och Payment Card Industry Data Security Standard (PCI-DSS)
För fastställande, utövande eller försvar av rättsliga anspråk
För att hantera dina begäranden om att utöva rättigheter enligt dataskyddsförordningen
För att uppfylla vår skyldighet att rapportera till Integritetsskyddsmyndigheten, Bolagsverket och Finansinspektionen i enlighet med relevanta regelverk