Just nu är det många som kontaktar oss
Just nu är det många som kontaktar oss, och väntetider kan förekomma. Om du vill undvika telefonkö, går det bra att skicka ett supportärende via onlinebanken. Du får återkoppling så snart som möjligt.
Vad behöver du hjälp med?
- Start
- Bonuspoäng och bonuscheckar
Bonuspoäng och bonuscheckar
En vanlig förmån vi och våra partners har på våra kreditkort är att du får bonuspoäng när du använder kortet. Vad som är ger poäng eller inte kan variera beroende på vilket kort du har. För att få reda på vad som ger poäng på just ditt kort kan du vända dig till den partner ditt kort är kopplat till.
Bonuspoängen du samlar generar en bonuscheck som du kan använda hos den partner kortet är kopplat till. Poängen blir giltiga 30 dagar efter poänggrundande köp och bonuschecken skapas alltid vid månadsskiftet efter att poängen blivit giltiga. Bonuschecken finns i normalfall tillgänglig digitalt hos vår partner (du behöver legitimera dig för att utnyttja checken). Bonuschecken skickas alltid även ut digitalt till din Resurs app och på onlinebanken. Du kan hitta den under "Mitt Resurs" och "Dokument".
Om du har ett Resurs Card Gold eller World blir dina bonuspoäng giltiga 30 dagar efter poänggrundande köp. Du kan använda dina poäng direkt i poängshoppen, som du kommer åt i inloggat läge på onlinebanken. (BankID krävs, annars kan du göra beställning via vår kundservice).
Liknande frågor
Information om Kivra
Vi har slutat att skicka fakturor via Kivra. Du hittar dina fakturor i Resurs app eller på onlinebanken.
Kontakta oss
Chatta med Louise
Vår chatbot Louise är alltid tillgänglig för att hjälpa dig med vanliga frågor – snabbt och enkelt!
Chatta med en handläggare?
För snabb och personlig hjälp är du välkommen att chatta direkt med en handläggare. Logga in på onlinebanken så hjälper vi dig gärna vidare med dina frågor eller ditt ärende.
Chattens öppettider:
Mån–fre: 08–18
Lör–sön: 10–14
Skicka meddelande
Om du behöver hjälp kan du när som helst skapa ett supportärende genom att skicka ett säkert meddelande till oss via onlinebanken. Vi svarar vanligtvis inom 24 timmar på vardagar.
Du kan hitta och följa ditt ärende inne på onlinebanken under Mina supportärenden.
Logga in på onlinebankenApp och onlinebanken
I vår app och på onlinebanken kan du enkelt utföra majoriteten av dina ärenden. Du kan bland annat:
- Hantera dina fakturor
- Se saldon och transaktioner
- Aktivera betalningsfri månad
- Göra kortinställningar
- Spärra kort
Logga in på onlinebanken eller ladda ner Resurs app.

Blanketter och dokument
Här har vi samlat aktuella dokument, blanketter och villkor för att du enkelt ska kunna hitta det som gäller.
Till våra blanketterTrygg kundkontakt
Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler. Märkningen delas ut av Kontakta.se, som företräder företag och organisationer som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och i digitala kanaler.

Telefon
Telefon: 0771-11 22 33
Öppettider telefon:
Mån–fre: 08–16
Lunchstängt: 12–13
Chatten är öppen vardagar 08–18 och helger 10–14. Kontakta oss där för snabbare hantering, vill du ändå ringa kan det förekomma längre kötid.
Telefon Ellos lån: 033-724 21 10
E-post: kundservice@resurs.se
Notera! Med hänsyn till banksekretessen och din säkerhet besvarar vi inte kontospecifika frågor via e-post. Vi rekommenderar att du loggar in på onlinebanken och skickar ett supportärende där, så hjälper vi dig vidare på ett säkert sätt.