Vad behöver du hjälp med?
- Start
- Hur betalar jag min faktura via appen?
Hur betalar jag min faktura via appen?
För att kunna betala din faktura via Resurs app så måste du först koppla ditt konto hos oss. Har du inte sedan tidigare kopplat ditt konto hos oss så kan du se följande guide om hur du kopplar ditt konto.
Du måste aktivt gå in och göra betalningen i Resurs app eller på onlinebanken varje månad. Även om du har kopplat kontot till oss så görs inte betalningen automatiskt, utan du måste välja vilket belopp du ska betala varje månad.
Så här betalar du en faktura i Resurs app:
1. Om du har en faktura att betala ser du det direkt på startsidan i appen.
Du ser också en notis vid menyalternativet ”Fakturor” längst ner i mitten.
2. Tryck på den faktura du vill betala.
3. Välj ”Se betalningsalternativ” för att visa dina valmöjligheter.
4. Bläddra mellan alternativen och välj det betalningssätt som passar dig.
Om du vill betala ett valfritt belopp: Bläddra längst till höger och välj ”Anpassad”. Ange det belopp du vill betala.
5. Välj önskat betaldatum under ”Betalningsdatum”.
6. Tryck på ”Godkänn betalning”.
7. Ditt BankID öppnas automatiskt. Använd det för att signera betalningen.
8. När betalningen har registrerats (på det valda datumet) får du en bekräftelse i både appen och onlinebanken.
Liknande frågor
Var uppmärksam på bedrägeriförsök!
Resurs kan kontakta dig via telefon, SMS eller e-post för att ge dig information eller erbjudanden om våra produkter. Men vi ber dig aldrig att lämna ut personliga inloggningsuppgifter eller att identifiera dig med BankID i dessa kontakter. Om du är osäker på ett samtal eller meddelande – kontakta vår kundservice.
Läs mer om integritet och säkerhetKontakta oss
Chatta med Louise
Vår chatbot Louise är alltid tillgänglig för att hjälpa dig med vanliga frågor – snabbt och enkelt!
Chatta med en handläggare?
För snabb och personlig hjälp är du välkommen att chatta direkt med en handläggare. Logga in på onlinebanken så hjälper vi dig gärna vidare med dina frågor eller ditt ärende.
Chattens öppettider:
Mån–fre: 08–18
Lör–sön: 10–14
App och onlinebanken
I vår app och på onlinebanken kan du enkelt utföra majoriteten av dina ärenden. Du kan bland annat:
- Hantera dina fakturor
- Se saldon och transaktioner
- Aktivera betalningsfri månad
- Göra kortinställningar
- Spärra kort
Logga in på onlinebanken eller ladda ner Resurs app.
iOS

Android

Blanketter och dokument
Här har vi samlat aktuella dokument, blanketter och villkor för att du enkelt ska kunna hitta det som gäller.
Till våra blanketterTrygg kundkontakt
Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler. Märkningen delas ut av Kontakta.se, som företräder företag och organisationer som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och i digitala kanaler.

Telefon
Telefon: 0771-11 22 33
Öppettider telefon:
Mån–fre: 08–15
Lunchstängt: 12–13
Chatten är öppen som vanligt hela sommaren vardagar 08–18 och helger 10–14. Kontakta oss där för snabbare hantering, vill du ändå ringa kan det förekomma längre kötid.
Telefon Ellos lån: 0337-24 21 10
E-post: kundservice@resurs.se
Med hänsyn till banksekretess och din säkerhet besvarar vi inga kontospecifika frågor via e-post. Vi rekommenderar i första hand att du chattar med oss eller ringer, så hjälper vi dig gärna där.