Vad behöver du hjälp med?
- Start
- Hur betalar jag min faktura via onlinebanken?
Hur betalar jag min faktura via onlinebanken?
För att vi ska kunna dra pengar från ditt konto behöver du först koppla ett konto till oss. Även om du har kopplat ditt konto till oss så måste du aktivt gå in och välja vilket belopp du ska betala varje månad. Pengarna dras inte automatiskt. Du kan läsa mer om hur du kan koppla ett konto i Hur byter jag mitt kopplade konto på onlinebanken?
Tänk på att du måste stå som kontoinnehavare för det konto du anger annars kan vi inte koppla ditt konto. Det tar cirka tre bankdagar för att ditt konto ska bli godkänt för oss att använda. Du kan ändå lägga in en betalningen, men den dras från ditt kontot när kopplingen är godkänd.
1. För att kunna betala din faktura på onlinebanken måste du först logga in med BankID.
2. Klicka på knappen Fakturor i menyn till vänster.
3. Inne på Fakturor så kommer dina aktuella fakturor synas som du har att betala. Välj vilken faktura som du vill betala genom att klicka på den.
4. Genom att klicka på Betalningsalternativ så kan du välja vilken betalplan som passar dig bäst. Vilka alternativ du har varierar beroende på villkoren som gäller för din produkt.
5. När du har valt betalplan, så väljer du när betalningen ska göras, detta gör du genom att klicka på Betaldatum. Du kan välja om betalningen ska göras direkt, på ett specifikt datum eller så sent som möjligt (förfallodatum).
6. När du har gjort dina val så godkänner du genom att bekräfta med BankID.
Din faktura lägger sig då under rubriken Schemalagda betalningar.
Om du av någon anledning vill avbryta eller ändra din betalning så trycker du på den pågående betalningen och sedan avbryt. Därefter behöver du även verifiera med BankID.
Liknande frågor
Var uppmärksam på bedrägeriförsök!
Resurs kan kontakta dig via telefon, SMS eller e-post för att ge dig information eller erbjudanden om våra produkter. Men vi ber dig aldrig att lämna ut personliga inloggningsuppgifter eller att identifiera dig med BankID i dessa kontakter. Om du är osäker på ett samtal eller meddelande – kontakta vår kundservice.
Läs mer om integritet och säkerhetKontakta oss
Chatta med Louise
Vår chatbot Louise är alltid tillgänglig för att hjälpa dig med vanliga frågor – snabbt och enkelt!
Chatta med en handläggare?
För snabb och personlig hjälp är du välkommen att chatta direkt med en handläggare. Logga in på onlinebanken så hjälper vi dig gärna vidare med dina frågor eller ditt ärende.
Chattens öppettider:
Mån–fre: 08–18
Lör–sön: 10–14
Avvikande öppettider:
6 juni: 10–14
20 juni: 10–14
App och onlinebanken
I vår app och på onlinebanken kan du enkelt utföra majoriteten av dina ärenden. Du kan bland annat:
- Hantera dina fakturor
- Se saldon och transaktioner
- Aktivera betalningsfri månad
- Göra kortinställningar
- Spärra kort
Logga in på onlinebanken eller ladda ner Resurs app.
iOS

Android

Blanketter och dokument
Här har vi samlat aktuella dokument, blanketter och villkor för att du enkelt ska kunna hitta det som gäller.
Till våra blanketterTrygg kundkontakt
Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler. Märkningen delas ut av Kontakta.se, som företräder företag och organisationer som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och i digitala kanaler.

Telefon
Telefon: 0771-11 22 33
Öppettider telefon från 2 juni :
Mån–fre: 09–15
Lunchstängt: 12–13
Chatten är öppen som vanligt hela sommaren vardagar 8–18 och helger 10–14. Kontakta oss där för snabbare hantering, vill du ändå ringa kan det förekomma längre kötid.
Telefon Ellos lån: 0337-24 21 10
E-post: kundservice@resurs.se
Med hänsyn till banksekretess och din säkerhet besvarar vi inga kontospecifika frågor via e-post. Vi rekommenderar i första hand att du chattar med oss eller ringer, så hjälper vi dig gärna där.