Resurs Bank
menu

Smidigare och mer hållbart för kunden – JYSK väljer Resurs även i Sverige

JYSKs ambition är att kunna erbjuda sina kunder möjligheten att planera sina köp för att kunna ta smartare och mer hållbara beslut för sin plånbok. För att förverkliga detta har nu JYSK valt Resurs för den svenska delen av sin verksamhet. Resurs och JYSK har sedan tidigare ett väletablerat samarbete i Finland och Norge.

JYSK vill erbjuda sina kunder möjligheten att investera hållbart och långsiktigt i sitt hem. Att kunna planera sina köp och betalningen av dessa är en viktig del i detta erbjudande.

Samarbetet mellan JYSK i Sverige och Resurs inleds med ett nytt betalalternativ för kunden; JYSK-kortet. Idag har JYSK 156 butiker i Sverige.

– Genom samarbetet med Resurs kan vi erbjuda en delbetalningsmodell som är ännu mer flexibel för våra kunder, säger Mads Nymann-Hjorth, Ekonomichef på JYSK Sverige och Finland.

– Tillsammans slipar vi bort trösklar i kundresan för JYSKs kunder vilket leder till en bättre kundupplevelse, säger Andreas Andersson, Commercial Director på Resurs.

Resurs vill vara banken som vet hur det känns och ambitionen är att bidra till balans i plånboken. Samarbetet med JYSK är en viktig del i denna ambition.

– Att kunna planera sina köp och betalningar är en ”måste-faktor” och det tillgängliggör vi genom vårt samarbete med JYSK, vilket är oerhört betydelsefullt för oss som en kundnära bank, säger Christoffer Norrthon, Senior Commercial Manager på Resurs.