Magasin du Nord lanserar nytt koncept för sitt kundkort i samarbete med Resurs Bank i Danmark

Den välkända danska varuhuskedjan Magasin du Nord har valt att samarbeta med Resurs Bank i samband med lanseringen av ett nytt och konkurrenskraftigt Magasin-kort. Genom samarbetet med Resurs Bank har Magasin du Nord nu möjlighet att kunna erbjuda sina kunder ett mer digitalt och kundinriktat koncept.

Den välkända danska varuhuskedjan Magasin du Nord har i samband med lanseringen av ett nytt och konkurrenskraftigt Magasin-kort valt att samarbeta med Resurs Bank. Med Resurs Bank har Magasin du Nord nu möjlighet att kunna erbjuda sina kunder ett mer digitalt och kundinriktat koncept. Det betyder att kunderna får mer attraktiva villkor samt en enkel och användarvänlig upplevelse, när de handlar i butik eller online hos Magasin du Nord.

Konsumentkreditmarknaden har förändrats de senaste åren. Tillsammans med Resurs Bank i Danmark har Magasin du Nord utvecklat en helt ny produktlösning och ett nytt koncept för sitt kundkort, Magasin-kortet. Konceptet tar utgångspunkt i att möta de förväntningar som konsumenterna har på flexibilitet och praktiska lösningar tillsammans med ett attraktivt erbjudande med förmånliga priser.

- Med en digital och mer affärsdriven plattform tar vi ett strategiskt viktigt steg framåt för att kunna ge våra kunder ett modernt och attraktivt erbjudande med Magasin-kortet. Med Resurs plattform optimerar vi kundupplevelsen så att kunderna enkelt kan välja betalsätt, vilket i sin tur ger en enkel och användarvänlig köpupplevelse, säger Peter Fabricius, CFO på Magasin du Nord.

Resurs Bank har lång erfarenhet av att erbjuda koncept för betallösningar till detaljhandeln i hela Norden. Att Magasin du Nord har valt Resurs Bank som samarbetspartner visar att Resurs Bank har förmågan att möta Magasin du Nords höga krav på kundfokus och betallösningar.

- Vi ser fram emot att bli en del av den nya satsningen som kommer att lyfta Magasin-kortet till nästa nivå. För oss är samarbetet med Magasin du Nord ett kvitto på att vi har en attraktiv lösning som skapar förutsättningar för både användarvänliga och värdeskapande köpupplevelser, säger Søren Kargaard, Country Director, Resurs Bank Danmark.

Resurs Bank är leverantör av kortkoncept till bland andra British Airways, Silvan och ett antal butikskedjor på den danska marknaden.

För mer information:

Sören Kargaard, Country Director, Resurs Bank Danmark, soren.kargaard@resurs.dk Tel. +45 40118693

Peter Fabricius, CFO Magasin du Nord, peter.fabricius@magasin.dk alt. communication@magasin.dk