Förtida inlösen av förlagslån i Resurs Bank AB (publ)

Resurs Bank AB (publ) kommer den 17 januari 2022 att genomföra en förtida inlösen av förlagslån med ISIN SE0009522212 på SEK 300 000 000 som gavs ut den 17 januari 2017.

Resurs Bank kommer, i enlighet med förlagslånets villkor, utöva sin rätt att påkalla förtida inlösen. Förlagsbevisen löses in till ett pris motsvarande det nominella värdet tillsammans med upplupen men obetald ränta till och med dagen för inlösen. Inlösendagen är den 17 januari 2022 och betalning kommer i enlighet med villkoren att erläggas till de personer som på avstämningsdagen den 10 januari 2022 är registrerade som innehavare hos Euroclear Sweden. Inlösen har godkänts av Finansinspektionen.

Resurs Bank kommer, i enlighet med förlagslånets villkor, skicka ett meddelande om förtida inlösen till de hos Euroclear Sweden registrerade innehavarna av förlagsbevisen samt publicera meddelandet på bolagets hemsida. Meddelandet är oåterkalleligt.

I samband med inlösen avser Resurs Bank att ansöka om avnotering av förlagslånet hos Nasdaq Stockholm.

Sofie Tarring Lindell, CFO & Head of IR, sofie.tarringlindell@resurs.se, +46 73 644 33 95

OM RESURS BANK
Resurs är en nordisk nischbank med ledande betal- och finansieringslösningar för handeln och dess kunder. Vi hjälper företag och privatpersoner att låna, spara och betala. Med över 40 års erfarenhet av handel, gör vi det snabbt, enkelt och tryggt att handla, både online och i butik. Vi sätter kundupplevelsen i fokus och arbetar för att få det roliga att hända och det svåra att kännas enklare. Idag har vi en kundbas på cirka 6 miljoner privatkunder. Vid utgången av det första halvåret 2021 uppgick antalet anställda till 666 personer och låneboken till 31,1 miljarder SEK. När det i denna rapport skrivs koncernen avses Resurs Bank-koncernen.

20 december 2021