Var uppmärksam på bedrägeriförsök!
Resurs kan kontakta dig via telefon, SMS eller e-post för att ge dig information eller erbjudanden om våra produkter. Men vi ber dig aldrig att lämna ut personliga inloggningsuppgifter eller att identifiera dig med BankID i dessa kontakter. Om du är osäker på ett samtal eller meddelande – kontakta vår kundservice.
Vad behöver du hjälp med?
- Start
- De vanligaste frågorna
De vanligaste frågorna
- Hur lägger jag till eller byter mitt kopplade konto i appen?
- Hur betalar jag min faktura via onlinebanken?
- Var hittar jag min faktura?
- Kan jag utnyttja betalningsfri månad?
- Jag har betalt min faktura, men den står fortfarande som obetald i appen och på onlinebanken?
- När får jag min faktura?
- Slutbetala / Snabbare avbetalning
- Hur aktiverar jag mitt kort?
- Hur fungerar räkningsbetalning på onlinebanken och i appen?
- Vad gör jag om jag får felmeddelande från min e-legitimation när jag ska logga in på onlinebanken?
Min Faktura
- Hur betalar jag min faktura via onlinebanken?
- Var hittar jag min faktura?
- Kan jag utnyttja betalningsfri månad?
- Jag har betalt min faktura, men den står fortfarande som obetald i appen och på onlinebanken?
- När får jag min faktura?
Min Försäkring
- Varför är beloppet på min faktura högre än vanligt?
- Jag vill utnyttja min betalförsäkring
- Betalförsäkring – vad är det?
- Vad täcker min reseförsäkring?
- Hur gäller avbeställningsskyddet om jag vill avboka en resa, när jag betalat resan med mitt Mastercard
Mitt Kort
- Slutbetala / Snabbare avbetalning
- Hur aktiverar jag mitt kort?
- Hur fungerar räkningsbetalning på onlinebanken och i appen?
- Hur byter jag PIN-kod på mitt kort?
- Kan jag betala via autogiro?
Mitt Lån
- Slutbetala / Snabbare avbetalning
- Vad händer när jag inte har pengar på kontot när autogirot ska dras?
- Kan jag betala via autogiro?
- Hur höjer jag mitt lån?
- Årsbesked och hur du läser av dem
Mitt Sparande
- Hur tar jag ut pengar från mitt sparkonto?
- Årsbesked och hur du läser av dem
- Vad är mitt clearingnummer?
- Hur sätter jag in pengar på mitt sparkonto?
- Hur ser jag mitt saldo på mitt sparkonto?
Onlinebanken & Resurs Bank app
- Hur lägger jag till eller byter mitt kopplade konto i appen?
- Hur betalar jag min faktura via onlinebanken?
- Kan jag utnyttja betalningsfri månad?
- Jag har betalt min faktura, men den står fortfarande som obetald i appen och på onlinebanken?
- Hur aktiverar jag mitt kort?
Övrigt
- Varför har ni tagit en UC på mig?
- Hur går jag tillväga om någon annan har ansökt om en kredit på mitt personnummer?
- Jag vill ge fullmakt till en anhörig för mitt engagemang
- Tillgodoutbetalning
- Hur mycket är det kvar på mitt presentkort?
Kontakta oss
Chatta med Louise
Vår chatbot Louise är alltid tillgänglig för att hjälpa dig med vanliga frågor – snabbt och enkelt!
Chatta med en handläggare?
För snabb och personlig hjälp är du välkommen att chatta direkt med en handläggare. Logga in på onlinebanken så hjälper vi dig gärna vidare med dina frågor eller ditt ärende.
Chattens öppettider:
Mån–fre: 08–18
Lör–sön: 10–14
App och onlinebanken
I vår app och på onlinebanken kan du enkelt utföra majoriteten av dina ärenden. Du kan bland annat:
- Hantera dina fakturor
- Se saldon och transaktioner
- Aktivera betalningsfri månad
- Göra kortinställningar
- Spärra kort
Logga in på onlinebanken eller ladda ner Resurs app.
iOS

Android

Blanketter och dokument
Här har vi samlat aktuella dokument, blanketter och villkor för att du enkelt ska kunna hitta det som gäller.
Trygg kundkontakt
Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler. Märkningen delas ut av Kontakta.se, som företräder företag och organisationer som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och i digitala kanaler.

Telefon
Telefon: 0771-11 22 33
Öppettider telefon:
Mån–fre: 09–17
Lunchstängt: 12–13
Telefon Ellos lån: 0337-24 21 10
E-post: kundservice@resurs.se
Med hänsyn till banksekretess och din säkerhet besvarar vi inga kontospecifika frågor via e-post. Vi rekommenderar i första hand att du chattar med oss eller ringer, så hjälper vi dig gärna där.