Ta betalt i butik med hjälp av Resurs Bank

Att ta betalt i butik handlar idag om att erbjuda konsumenten en trygg, enkel och säker betalupplevelse i din fysiska butik. Det ska vara lika enkelt för kunden att betala med faktura eller välja att delbetala i din butik som det är på nätet.

Du får en betallösning för din butik där du kan erbjuda dina kunder att betala mot faktura eller upp till 24 månaders räntefri delbetalning.

Fördelar med faktura och delbetalning i butik

Med våra betallösningar kan du erbjuda dina kunder delbetalning i butik och få en faktura- och delbetalningslösning direkt in i ditt kassasystem. Fler betalsätt ökar det genomsnittliga ordervärdet och andelen återkommande kunder. Dessutom får dina kunder en rad fördelar:

  • Delbetalningsupplägg hemma i lugn och ro.
  • 30-60 dagar på sig till första betalningen.
  • En trygg betalprocess med BankID.
Fördelar med faktura och delbetalningFördelar med faktura och delbetalning

Kunden kan förbereda köpet i mobilen

Med Resurs Bank Mobilansökan kan dina kunder ansöka om kredit i lugn och ro hemma eller i butiken genom sin mobiltelefon. Ansökningen signeras via Mobilt BankID och kunden får svar direkt och kan genomföra sitt köp smidigt och säkert. Här kan du se hur enkelt det är för dina kunder att ansöka.

Vill du ha mer information om hur vi kan hjälpa dig i din butik?

Fyll i formuläret eller ring oss på 042-38 20 40 så kontaktar vi dig inom kort.

Vill du veta mer?Vill du veta mer?

Några av våra partners som erbjuder faktura och delbetalningsköp i butik

Logo HornbachLogo Hornbach
Logo MioLogo Mio
SynoptikSynoptik
Logo GuldfyndLogo Guldfynd
Logo BmwLogo Bmw
Logo FordLogo Ford

Läs mer om våra betallösningar för dig med fysisk butik

Kan jag använda Resurs betallösningar i min fysiska butik?

Ja, Resurs Bank kan genom sina befintliga kassaintegrationer och webbportaler lösa de flesta behov.

När måste mina kunder bestämma delbetalningsupplägg?

Kunden får sin första faktura månaden efter inköpet och kan då i lugn och ro välja vilket delbetalningsupplägg som passar dom bäst.

Vilka fördelar får jag genom att välja Resurs betallösningar?

Istället för onödigt pappersarbete och en krånglig procedur så blir det smidigt och enkelt för kunden att signera sin faktura eller delbetalning direkt i din butik via BankID.

Måste butikspersonalen alltid hjälpa kunden med deras kreditansökan i butik?

Nej, med vår mobila ansökan kan kunden själv göra sin kreditansökan, antingen i butik eller hemma i lugn och ro. Kunden betalar sedan snabbt och enkelt i butik med en streckkod som skickats till deras mobil. Instruktion om hur man gör sin mobila kreditansökan finns här.

När betalas pengarna ut?

Vi gör utbetalningen dagen efter att en debitering har blivit gjord. Har ni anmält ett kontonummer som vi betalar ut pengarna på får ni pengarna dagen efter debiteringen.

När får kunden sin faktura?

Månaden efter köpet kommer första fakturan. Vilket betyder att kunden alltid hinner få minst en lön innan det är dags för den första betalningen. Därefter kommer resterande fakturor i mitten på månaden för betalning den sista i månaden.

Vilka alternativ finns för delbetalning?

Resurs Checkout erbjuder flera möjligheter att dela upp betalningen på ett sätt som passar kunden bäst. Läs mer om vilka delbetalningsalternativ vi erbjuder.

Är det säkert att använda Resurs Checkout?

Resurs Checkout följer alla de riktlinjer som gäller för säker shopping online och är optimerad för BankID. Vi ser till att din lösning alltid är uppdaterad enligt senaste säkerhetsstandard och samtidigt ger en bra köpupplevelse.

Frågor? Kontakta oss!

Låt vår kundservice hjälpa dig eller sök bland vanliga frågor.