Är du nyfiken på våra betallösningar?
Betallösningar för butik
Flexibelt och enkelt – därför är vi störst i Norden med att finansiera större köp. Välj Resurs du med, och ta första steget mot nöjdare kunder och ökad försäljning.
Betallösningar som ökar kundlojaliteten
Med flexibla betalningsmöjligheter ger du dina kunder mer kontroll. Resultatet? En mer bekväm och individualiserad köpupplevelse i butik och online.
- Fakturaköp på 30 till 90 dagar
- Delbetalning
- Smarta krediter med eller utan kort
- Kortlösningar med ditt varumärke

Digitala betallösningar för din butik

Kunden fixar själv
Era kunder fyller i en digital ansökan, klar på några minuter, genom att skanna en QR-kod.

På initiativ av era medarbetare
Från var som helst i butiken, via mobil eller platta, kan din butikspersonal hjälpa kunden till samma ansökan.

Optimerad flerkanalstrategi
Oavsett hur dina kunder handlar kan du följa hela resan i en och samma plattform.




Handla först, betala sen
Genom Resurs får din kund mer tid på sig att betala sitt köp. Oavsett om dina kunder handlar i fysisk butik eller online, kan du alltid erbjuda 30–60 dagars räntefri kredit. Det innebär att det dröjer minst en månad innan det är dags för kunden att betala. Oavsett hur och när dina kunder väljer att betala får du pengarna nästa bankdag.
Push-funktion
Med vår unika push-funktion kan dina kunder välja att slutföra sin betalning via mobilen.
En länk till betalningen skickas till kunden via sms och köpet kan fullbordas hur, var och när det passar.

Allt du behöver i vår Merchant Portal
Som butikslösning, eller integrerad i bredare betalningsmiljöer online. Oavsett ger vår Merchant Portal er full översikt över betalningar och insikter i kundens köpbeteenden.
Mer om våra betallösningar för butik
Kan jag använda Resurs betallösningar i min fysiska butik?
Ja, vi erbjuder betallösningar för butik. Resurs kan genom sina befintliga kassaintegrationer och webbportaler lösa de flesta behov.
Vilka fördelar får jag genom att välja Resurs betallösningar för butik?
Istället för onödigt pappersarbete och en krånglig procedur så blir det smidigt och enkelt för kunden att signera sin faktura eller delbetalning direkt i butik via BankID.
När betalas pengarna ut?
Vi gör utbetalningen nästkommande bankdag efter att en debitering har blivit gjord.
Vilka alternativ finns för delbetalning?
Resurs Checkout erbjuder flera möjligheter att dela upp betalningen på ett sätt som passar kunden bäst. Du som vill erbjuda betallösningar för butik kan läsa mer om vilka delbetalningsalternativ vi erbjuder.
När måste mina kunder bestämma delbetalningsupplägg?
Kunden får sin första faktura månaden efter inköpet och kan då i lugn och ro välja vilket delbetalningsupplägg som passar bäst.
Måste butikspersonalen alltid hjälpa kunden med deras kreditansökan i butik?
Nej, med vår mobila ansökan kan kunden själv göra sin kreditansökan, antingen i butik eller hemma i lugn och ro. Kunden betalar sedan snabbt och enkelt i butik med en streckkod som skickats till deras mobil. Instruktion om hur man gör sin mobila kreditansökan finns på sidan www.resursbank.se/kreditkort/mobil-kreditansokan.
När får kunden sin faktura?
Vi skickar den första fakturan i mitten på månaden efter att köpet är gjort, för betalning sista bankdagen i den månaden. Kunden kan lätt hitta och betala sin faktura, och följa sina transaktioner i vår app Resurs eller på onlinebanken på resursbank.se.
Är det säkert att använda Resurs Checkout?
Resurs Checkout följer alla de riktlinjer som gäller för säker shopping online och är optimerad för BankID. Vi ser till att din lösning alltid är uppdaterad enligt senaste säkerhetsstandard och samtidigt ger en bra köpupplevelse. Det är därför säkert för dig som vill erbjuda betallösningar för butik genom Resurs Checkout.