Betallösningar för butik

Stort eller litet

Vi skräddarsyr din lösning för att passa din verksamhet och optimera konvertering.

Välj hur du vill ta betalt

Erbjud samma attraktiva betalnings-alternativ samt delbetalningsmöjligheter.

Enkel anslutning

Genom en anslutning får du tillgång till alla funktioner du önskar vid betallösningar för butik.

Digitala betallösningar för butik

Vi vill möjliggöra snabba och flexibla betalningar i butik, det gör vi genom att integrera vår checkout i butikskassan. Där får kunden sedan samma betalningsalternativ som i butiker online och signerar med mobilen.

Ökad omsättning på ett enkelt sätt

Använd vår icke-integrerade kundportal som en smidig fristående lösning för den dagliga försäljningen i butik, eller som en del i vårt omni-koncept.

Använd i dator, på surfplatta eller i mobilen.

Inga pappersutskrifter, avtalen signeras snabbt och säkert med BankID. Och det bara ett steg bort från kunden!

Scanna QR-koden direkt i kassan

En mer digital kundresa förenklar betalningen, oavsett var kunden befinner sig under besöket i butik.

Köp nu, betala senare

Genom Resurs får din kund mer tid på sig att betala sitt köp. Oavsett om dina kunder handlar i fysisk butik eller online, kan du alltid erbjuda 30–60 dagars räntefri kredit. Det innebär att det dröjer minst en månad innan det är dags för kunden att betala.

Oavsett hur och när dina kunder väljer att betala får du pengarna nästa bankdag.

Helbetala eller delbetala

När fakturan kommer 30–60 dagar efter kunden köp, kan kunden välja att betala hela beloppet eller att dela upp det i mindre delar. Vid betallösningar för butik erbjuder vi räntefri delbetalning i upp till 12 månader. Bra att veta är att din kund kan slutbetala närsomhelst, utan extra kostnad.

Push-funktion

Med vår unika push-funktion kan dina kunder välja att slutföra sin betalning via mobilen. En länk till betalningen skickas till kunden via sms och köpet kan fullbordas hur, var och när det passar.

Merchant Portal - ett värdefullt verktyg

Som partner får du och alla dina medarbetare tillgång till Merchant Portal. Den kräver ingen integration men ger dig allt du behöver i samband med en betalning och värdefulla insikter om varje försäljning. Med hjälp av Merchant Portal kan du öka engagemanget bland medarbetare och vara säker på att du erbjuder dina kunder bästa möjliga service, genom att till exempel förenkla köp, ansöka om kredit och skicka digitala kvitton.

Både butik och e-handel?

Du behöver aldrig fundera över hur du ska ge dina kunder bästa möjliga service beroende på kanal. Med Resurs betallösningar så kan du med gott samvete erbjuda dina kunder samma service och möjligheter oavsett om de handlat på nätet eller i din fysiska Oavsett om du driver e-handel, fysisk butik eller både och, är vårt mål att du oavsett köpkanal ska kunna erbjuda din kund samma betalningsalternativ. Dagens kunder förväntar sig att ett köp ska gå snabbt, vara smidigt och enkelt att genomföra. De vill kunna förflytta sig obehindrat mellan olika köpkanaler men få samma köpupplevelse. Resurs vill tillsammans med dig skapa sömlösa köp som möter kundens förväntningar.

Varför Resurs betallösningar för butik?

Ja, vi erbjuder betallösningar för butik. Resurs kan genom sina befintliga kassaintegrationer och webbportaler lösa de flesta behov.


Istället för onödigt pappersarbete och en krånglig procedur så blir det smidigt och enkelt för kunden att signera sin faktura eller delbetalning direkt i butik via BankID.


Vi gör utbetalningen nästkommande bankdag efter att en debitering har blivit gjord.


Resurs Checkout erbjuder flera möjligheter att dela upp betalningen på ett sätt som passar kunden bäst. Du som vill erbjuda betallösningar för butik kan läsa mer om vilka delbetalningsalternativ vi erbjuder.


Kunden får sin första faktura månaden efter inköpet och kan då i lugn och ro välja vilket delbetalningsupplägg som passar bäst.


Nej, med vår mobila ansökan kan kunden själv göra sin kreditansökan, antingen i butik eller hemma i lugn och ro. Kunden betalar sedan snabbt och enkelt i butik med en streckkod som skickats till deras mobil. Instruktion om hur man gör sin mobila kreditansökan finns på sidan /betala/. /betala/mobil-kreditansokan


Månaden efter köpet kommer första fakturan. Vilket betyder att kunden alltid hinner få minst en lön innan det är dags för den första betalningen. Därefter kommer resterande fakturor i mitten på månaden för betalning den sista i månaden.


Resurs Checkout följer alla de riktlinjer som gäller för säker shopping online och är optimerad för BankID. Vi ser till att din lösning alltid är uppdaterad enligt senaste säkerhetsstandard och samtidigt ger en bra köpupplevelse. Det är därför säkert för dig som vill erbjuda betallösningar för butik genom Resurs Checkout.


Några av de partners som valt Resurs

Något du funderar på?

Tveka inte att kontakta vår partnersupport, så hjälper vi dig.

Melja oss på: ombud@resurs.se

Eller ring till oss direkt 042-38 20 40

Mer om betallösningar från Resurs