Var uppmärksam på bedrägeriförsök!
Resurs kan kontakta dig via telefon, SMS eller e-post för att ge dig information eller erbjudanden om våra produkter. Men vi ber dig aldrig att lämna ut personliga inloggningsuppgifter eller att identifiera dig med BankID i dessa kontakter. Om du är osäker på ett samtal eller meddelande – kontakta vår kundservice.
Vad behöver du hjälp med?
- Start
- De vanligaste frågorna
- Mitt Kort
De vanligaste frågorna i "Mitt Kort"
- Slutbetala / Snabbare avbetalning
- Hur aktiverar jag mitt kort?
- Hur fungerar räkningsbetalning på onlinebanken och i appen?
- Hur byter jag PIN-kod på mitt kort?
- Kan jag betala via autogiro?
- Hur kan jag ser hur mycket jag har kvar att handla för på mitt kreditkort?
- Hur lägger jag till mitt kort i Apple Pay?
- Överföring till ditt bankkonto - Resurs Card
- Hur höjer jag min kredit?
- Årsbesked och hur du läser av dem
Apple Pay
- Hur lägger jag till mitt kort i Apple Pay?
- Kan ni lägga in mitt kort i min Wallet?
- Vad behöver jag för att Apple Pay ska fungera?
- Vilka av Resurs kort fungerar att lägga till i Apple Pay?
- Jag kan inte betala med Apple Pay, vad gör jag?
Butikskort
Google Pay
- Hur använder jag Google Pay?
- Kan ni lägga in mitt kort i Google Pay?
- Vad behöver jag för att Google Pay ska fungera?
- Jag kan inte betala med Google Pay, vad gör jag?
- Vilka av Resurs kort fungerar att lägga till i Google Pay?
Kreditkort
- Hur byter jag PIN-kod på mitt kort?
- Kan jag avaktivera mitt kort tillfälligt?
- Hur ändrar jag inställningarna på mitt Mastercard?
- Vad täcker min reseförsäkring?
- Hur kommer jag igång med kortet?
Resurs Card
- Hur fungerar räkningsbetalning på onlinebanken och i appen?
- Hur kan jag ser hur mycket jag har kvar att handla för på mitt kreditkort?
- Överföring till ditt bankkonto - Resurs Card
- Hur ändrar jag inställningarna på mitt Mastercard?
- Hur många poäng har jag på mitt Resurs Card?
Kontakta oss
Chatta med Louise
Vår chatbot Louise är alltid tillgänglig för att hjälpa dig med vanliga frågor – snabbt och enkelt!
Chatta med en handläggare?
För snabb och personlig hjälp är du välkommen att chatta direkt med en handläggare. Logga in på onlinebanken så hjälper vi dig gärna vidare med dina frågor eller ditt ärende.
Chattens öppettider:
Mån–fre: 08–18
Lör–sön: 10–14
App och onlinebanken
I vår app och på onlinebanken kan du enkelt utföra majoriteten av dina ärenden. Du kan bland annat:
- Hantera dina fakturor
- Se saldon och transaktioner
- Aktivera betalningsfri månad
- Göra kortinställningar
- Spärra kort
Logga in på onlinebanken eller ladda ner Resurs app.
iOS

Android

Blanketter och dokument
Här har vi samlat aktuella dokument, blanketter och villkor för att du enkelt ska kunna hitta det som gäller.
Trygg kundkontakt
Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler. Märkningen delas ut av Kontakta.se, som företräder företag och organisationer som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och i digitala kanaler.

Telefon
Telefon: 0771-11 22 33
Öppettider telefon:
Mån–fre: 09–17
Lunchstängt: 12–13
Telefon Ellos lån: 0337-24 21 10
E-post: kundservice@resurs.se
Med hänsyn till banksekretess och din säkerhet besvarar vi inga kontospecifika frågor via e-post. Vi rekommenderar i första hand att du chattar med oss eller ringer, så hjälper vi dig gärna där.