Betallösningar för e-handel

Skräddarsytt

Vi anpassar checkouten för att den ska passa din verksamhet och optimera din konvertering.

Välj hur du vill ta betalt

Vid betallösningar för e-handel erbjuds flera olika betalsätt och delbetalningsmöjligheter.

Enkel anslutning

Genom en anslutning får du tillgång till alla funktioner du önskar.

Alltid med Resurs Checkout

Automatisk hämtning av kunduppgifter

Vi har över 6 miljoner kunder i vår databas som vi kan fylla i uppgifter om automatiskt, har vi inte kunden i vår databas hämtas uppgifterna från andra källor. Detta sker helt kostnadsfritt för dig.

Erbjud dina kunder alla betalningsalternativ

Du som vill erbjuda betallösningar för e-handel kan välja vilka betalningsalternativ du vill och i vilken ordning du vill att de ska presenteras. Vi skräddarsyr din lösning efter dina önskemål.

Testa vår checkout

I vår demoshop kan du få kundupplevelsen av kassan. Utforska möjligheterna och slutför en order för att se om det är något som hade passat in hos dig.

Till demoshoppen

Köp nu, betala senare

Genom Resurs får din kund mer tid på sig att betala sitt köp. Oavsett om dina kunder handlar i fysisk butik eller online, kan du alltid erbjuda 30–60 dagars räntefri kredit. Det innebär att det dröjer minst en månad innan det är dags för kunden att betala.

Oavsett hur och när dina kunder väljer att betala får du pengarna nästa bankdag.

Helbetala eller delbetala

När fakturan kommer 30–60 dagar efter kundens köp, kan kunden välja att betala hela beloppet eller att dela upp det i mindre delar. Vid betallösningar för e-handel erbjuder vi räntefri delbetalning i upp till 12 månader. Bra att veta är att din kund kan slutbetala närsomhelst, utan extra kostnad.

Merchant Portal - ett värdefullt verktyg

Som partner får du och alla dina medarbetare tillgång till Merchant Portal. Den kräver ingen integration men ger dig allt du behöver i samband med en betalning och värdefulla insikter om varje försäljning. Med hjälp av Merchant Portal kan du öka engagemanget bland medarbetare och vara säker på att du erbjuder dina kunder bästa möjliga service, genom att till exempel förenkla köp, ansöka om kredit och skicka digitala kvitton.

Både e-handel och fysisk butik?

Oavsett om du driver e-handel, fysisk butik eller både och, är vårt mål att du oavsett köpkanal ska kunna erbjuda din kund samma betalningsalternativ. Dagens kunder förväntar sig att ett köp ska gå snabbt, vara smidigt och enkelt att genomföra. De vill kunna förflytta sig obehindrat mellan olika köpkanaler men få samma köpupplevelse. Resurs vill tillsammans med dig skapa sömlösa köp som möter kundens förväntningar.

Varför Resurs betallösningar för e-handel?

De tillgängliga betalsätten för e-handel är faktura, delbetalning, kortbetalning med VISA och Mastercard, Trustly och Swish.


Ja, genom att välja Simplified Flow kan du addera faktura och delbetalning till dina redan befintliga betalsätt.


Vi gör utbetalningen dagen efter att en debitering har blivit gjord. Har ni anmält ett kontonummer som vi betalar ut pengarna på får ni pengarna dagen efter debiteringen.


Fakturan kommer via e-post efter att inköpet är gjort. Kunden har sedan alltid upp till 60 dagar på sig till första betalningen och hinner få minst en lön innan.


Resurs Checkout följer alla de riktlinjer som gäller för säker shopping online och är optimerad för Bank ID. Vi ser till att din lösning alltid är uppdaterad enligt senaste säkerhetsstandard och samtidigt ger en bra köpupplevelse. Det är därför säkert för dig som vill erbjuda betallösningar för e-handel genom Resurs Checkout.


Resurs Checkout har stöd för de stora kortleverantörerna såsom Mastercard och Visa.


Vår Checkout har stöd för vanliga digitala betalsätt såsom Swish, Visa/Mastercard och Trustly och vi arbetar ständigt för att utöka vårt utbud med nya intressanta betalsätt.


Några av de partners som valt Resurs

Mer om betallösningar från Resurs