​Resurs Bank trimmar Autoexpertens satsning på omnikanal och e-handel med nya betalsätt

Autoexperten har valt Resurs Bank som strategisk partner i sin nya satsning på e-handel för konsumenter. Resurs Bank har fått förtroende att leverera sina betalsätt faktura, kort/konto och delbetalning via Autoexpertens nya hemsida. Enkla och trygga alternativ för betalning av någon av Autoexpertens 290 000 reservdelar och tillbehör.

Autoexperten har valt Resurs Bank som strategisk partner i sin nya satsning på e-handel för konsumenter. Resurs Bank har fått förtroende att leverera sina betalsätt faktura, kort/konto och delbetalning via Autoexpertens nya hemsida. Enkla och trygga alternativ för betalning av någon av Autoexpertens 290 000 reservdelar och tillbehör.

Nu har Autoexperten öppnat sin senaste butik, med skillnaden att den är tillgänglig dygnet runt och var kunden än befinner sig i landet. Företaget har gjort om sin hemsida från grunden och i samband med det lanserar man e-handel riktad till konsumenter. Henrik Björkqvist är E-handelschef på Autoexperten och har erfarenhet från Zalando, en av Europas största modebutiker på nätet.

- Att erbjuda en trygg och enkel betalning är avgörande och där känner vi oss väldigt trygga med Resurs Banks kunnande och tekniska lösning inom omnikanal, säger Henrik Björkqvist, e-handelschef Autoexperten.

Idag förväntar sig kunder att en detaljhandlare har samma erbjudande i alla försäljningskanaler. Inom kort kommer kunderna även kunna välja att hämta ut sina beställningar i Autoexpertens fysiska butiker runt om i Sverige. Ytterligare en viktig del i deras omnikanalstrategi är att erbjuda samma delbetalningsalternativ med Autoexperten-kortet både online och i butik. Något Resurs Bank möjliggör. 

- Vi är stolta över att fördjupa samarbetet med Autoexperten, nu inom e-handel och omnikanal. Att de väljer oss för deras viktiga e-handelssatsning är ett kvitto på styrkan i vårt erbjudande för betalningar, oavsett om det handlar om delbetalningar i butik eller online.
Nu bidrar vi aktivt till Autoexpertens digitalisering och ökade tillgänglighet för kunderna, säger Olle Hyberg, Head of eCommerce på Resurs Bank.

Med Resurs Banks nya omnikanalsatsning för betalningar kan detaljhandlare och e-handlare erbjuda en och samma finansieringslösning för samtliga marknader i Norden. Med betallösningar för både detalj- och e-handeln förenklas kundernas köp med en rad trygga betalalternativ. Oavsett om det handlar om att betala med faktura, delbetalning, kort- eller kontobetalning.

Mer information:

Olle Hyberg, Head of eCommerce Resurs Bank

Tel: 0765-262107. olle.hyberg@resurs.se