Ny kundstory från Resurs Bank – ”oerhört viktigt samarbete för Mio”

Björn Lindblad är en av många nöjda kunder till Resurs Bank. Han är finans- och försäljningschef på möbelföretaget Mio som erbjuder kundfinansiering från Resurs Bank. På Resurs Bank har vi många samarbetspartners. Närmare bestämt över 350 stycken i hela Norden. Gemensamt för dem alla är att de har stor nytta av samarbetet eftersom det i sin tur hjälper dem serva sina kunder bättre.

Björn Lindblad är en av många nöjda kunder till Resurs Bank.

Björn är finans- och försäljningschef på möbelföretaget Mio som erbjuder kundfinansiering från Resurs Bank. På Resurs Bank har vi många samarbetspartners. Närmare bestämt över 350 stycken i hela Norden. Gemensamt för dem alla är att de har stor nytta av samarbetet eftersom det i sin tur hjälper dem serva sina kunder bättre.

Varje år väljer 15 000 kunder att betala sina köp hos Mio med Miokortet från Resurs Bank. Samarbetet startade redan 1997 och sedan 2003 levererar Resurs Bank delbetalning i kedjans samtliga butiker.

På Mio är man stolt över sin delbetalningslösning och erbjuder den aktivt till kedjans växande skara kunder. Orsak. Det är bra både för Mio och kunderna. Och kunderna gillar Mio. De senaste två åren har kedjan vuxit snabbare än möbelbranschen i övrigt och tar marknadsandelar. Resurs Banks lösning för kundfinansiering är en framgångsfaktor.

- Vi har lagt ner mycket arbete på att erbjuda vårt betalningserbjudande för alla våra kunder och har gjort det till ett helt naturligt inslag i vår försäljning. Vi kommunicerar enkel och tillgänglig delbetalning så att kunderna inte känner någon tvekan inför att dela upp betalningen med Resurs Bank. Det har vi lyckats med och det märks i försäljningen, säger Björn Lindblad, finans- och försäljningschef på Mio.

Enkelt för kunderna

Mio erbjuder flexibel kundfinansiering som stärker Mios erbjudande samtidigt som det underlättar köpbesluten för kunderna. Och delbetalning är idag en helt naturlig del av försäljningen.

- Det handlar om att göra delbetalningen otroligt enkel för kunderna så att de kan göra smarta val när de ska betala. Tillsammans med Resurs Bank är vi duktiga på att ta bort tvivel och hinder kring att använda krediter. Det är tydligt att alltfler uppskattar den flexibilitet och betalningsfrihet som lösningen erbjuder.

Redskap för tillväxt

Med Miokortet och Resurs Banks kundfinansiering får kunden uppemot 45 dagar kostnadsfri kredit och när Mio några gånger om året kampanjar kring ”Tian” får kunderna helt kostnadsfri delbetalning på 10 månader. Ett populärt grepp som bidrar till Mios tillväxt och utveckling.

- Samarbetet med Resurs Bank är ett oerhört viktigt redskap i Mios tillväxtambitioner. För oss är det avgörande att samarbeta med en stark, trovärdig och mycket alert partner. För våra kunder är det en hygienfaktor att vi kan erbjuda en mycket flexibel finansiering och väldigt många av våra kunder uppskattar en smart finansiering, avslutar Björn Lindblad, finans- och försäljningschef på Mio.