​SIBA lanserar nya och kundanpassade betalsätt från Resurs Bank

I samband med SIBAs lansering av en helt ny e-handelsplattform har Resurs Bank valts som leverantör av e-handelsbaserade betalalternativ för SIBAs e-handel. Därmed erbjuds deras kunder samma flexibla betalningsalternativ och lojalitetsprogram, oavsett om de handlar hemelektronik i någon av SIBAs nordiska webb-shoppar eller butiker.

Susanne Ehnbåge, VD på SIBA och Fabian Bengtsson, styrelseordförande SIBA. Pressbild SIBA.

I samband med SIBAs lansering av en helt ny e-handelsplattform har Resurs Bank valts som leverantör av e-handelsbaserade betalalternativ för SIBAs e-handel. Därmed erbjuds deras kunder samma flexibla betalningsalternativ och lojalitetsprogram, oavsett om de handlar hemelektronik i någon av SIBAs nordiska webb-shoppar eller butiker.

Idag förväntar sig kunder att en detaljhandlare har samma erbjudande i alla försäljningskanaler. Hos SIBA ska det vara enkelt för kunderna att köpa marknadens bästa hemelektronik, i butik och i e-handel. Som ett led i sin omnichannelsatsning har SIBA valt Resurs Banks e-handelsfinansiering för e-handel i Sverige, Norge och Danmark (ComputerCity). I SIBAs nya webbshop erbjuds kunderna att betala med faktura, delbetalning, SIBA-kortet eller presentkort.
Precis som i SIBAs eller ComputerCitys butiker.

-       SIBA har lanserat en helt ny e-handelsplattform och hemsida.
En viktig och efterlängtad satsning som gör det ännu enklare för våra kunder att inspireras och hitta just det man söker hos oss. Att kunna erbjuda samma sätt att betala sina varor i butik och e-handel är viktigt och underlättar för våra kunder att handla hos oss, säger Susanne Ehnbåge, VD på SIBA.

Utöver samma betalalternativ i alla försäljningskanaler erbjuder SIBA också samma bonussystem och lojalitetskoncept, oavsett om man handlar i butik eller i e-handel. Något som gör SIBAs erbjudande inom hemelektronik ännu mer attraktivt för kunderna.

-       SIBA är ett väldigt viktigt steg i vår satsning på e-handel och kanaloberoende kundfinansiering.
SIBA kommer snabbt att bli en betydande användare av våra lösningar inom e-handel med sina många kunder i Sverige, Norge och Danmark. Helt enkelt en värdefull referens och samarbetspartner i vår fortsatta satsning på e-handel, säger Olle Hyberg, Head of eCommerce på Resurs Bank.

Med Resurs Banks nya omnichannelsatsning för betalningar kan detaljhandlare och e-handlare erbjuda en och samma finansieringslösning för samtliga marknader i Norden. Med betallösningar för både detalj- och e-handeln förenklas kundernas köp med en rad trygga betalalternativ. Oavsett om det handlar om att betala med faktura, delbetalning, kort- eller kontobetalning.

Mer information:

Olof Engvall, presskontakt Resurs Bank

Tel: 0736-61 20 43. olof.engvall@resurs.se

Olle Hyberg, Head of eCommerce Resurs Bank

Tel: 0765-262107. olle.hyberg@resurs.se