Babyproffsen satsar på e-handel med fokus på nöjda kunder

När Babyproffsen skulle ta steget från butik in i e-handeln valde man att ta klivet tillsammans med Resurs Bank. I den nylanserade webbutiken är det enkelt och tryggt att handla Babyproffsens produkter. Lika enkelt och tryggt är det att betala exempelvis barnvagnen med faktura, delbetalning eller Babyproffsen-kortet.



Babyproffsen-kortet fungerar både i butik och i e-handel. 100% omnikanal.

När Babyproffsen skulle ta steget från butik in i e-handeln valde man att ta klivet tillsammans med Resurs Bank. I den nylanserade webbutiken är det enkelt och tryggt att handla Babyproffsens produkter. Lika enkelt och tryggt är det att betala exempelvis barnvagnen med faktura, delbetalning eller Babyproffsen-kortet.



Babyproffsen är Sveriges ledande babykedja med 47 butiker från norr till söder. Babyproffsen fokuserar helt på barnens behov, framförallt under barnens första år. Under flera år har Babyproffsen samarbetat med Resurs Bank om kundfinansiering i butiker och bland annat erbjudit det skräddarsydda Babyproffsen-kortet. Nu tar kedjan steget full ut in i den digitala handeln med en nylanserad hemsida och webbutik, som starkt komplement till butikerna.



-       Med de senaste årens snabba utveckling inom e-handel och möjligheter att möta kunder i både butik och på nätet är vi glada över att nu göra det ännu enklare för våra kunder att ta del av vårt stora utbud. Ett mycket viktigt steg för vårt företags framgång och framtid, berättar Babyproffsens VD Reine Johansson.



Fokus för satsningen är att vara tillgänglig för kunderna i alla kanaler och kunna erbjuda samma flexibla betalningssätt i både butik och i webbutiken. Babyproffsen har valt Resurs Bank som leverantör av faktura, delbetalning och Babyproffsen-kort som betalsätt i webbutiken. Med Babyproffsen-kort även på webben får kunden en sammanhållen köpupplevelse på såväl webben som i butikerna. 



-       Det här är framtidens melodi. Som detaljhandelskedja måste man idag vara 100% omnikanal, dvs vara tillgänglig för kunder just där kunderna är. Det innebär att kedjorna ställer höga krav på oss leverantörer att hjälpa dem skapa värde oavsett försäljningskanal, Olle Hyberg, head of e-commerce på Resurs Bank. 



-       För oss är snabba processer och kundanpassade lösningar avgörande. Att vara lyhörd och att snabbt fånga upp våra behov är egenskaper som vi uppskattar hos Resurs Bank. Dessutom värdesätter vi att de tar väl hand om våra kunder och löser deras behov snabbt och med god känsla för service. Vi kan inte tänka oss att det finns en bättre lösning på marknaden för onlinebaserade betaltjänster, avslutar Babyproffsens VD Reine Johansson.



Mer information:



Olle Hyberg, head of e-commerce Resurs Bank



Tel: 0765-26 21 07. olle.hyberg@resurs.se



Olof Engvall, presskontakt Resurs Bank



Tel: 0736-61 20 43. olof.engvall@resurs.se