Journalsystemet Muntra väljer Resurs betallösning

Allt fler tandvårdsaktörer väljer att integrera betallösningen Resurs Tandkonto i sina journalsystem. Senast att välja Resurs som partner är Muntra, som är en av de största journalsystemsleverantörerna inom nordisk tandvård.

Resurs möjliggör att partnern, i detta fall Muntra Journalsystem, kan integrera en smidig helhetslösning för betalningar i sina system. Muntra erbjuder sina kunder, det vill säga tandvårdskliniker, ett molnbaserat journalsystem.

– Med Resurs tjänst Tandkonto integrerat i journalsystemet kan klinikerna sköta hela flödet i sitt eget system vilket förenklar för både för kliniken och patienterna. Att integrera en smidig delbetalningslösning gör att tandläkarna kan erbjuda fler patienter den vård dessa är i behov av, säger Daniel Högfeldt, Commercial Manager på Resurs.

Integreringen innebär att tandvårdsaktörer som använder sig av Muntras journalsystem kan erbjuda sina slutkunder – patienterna – en anpassad betallösning. Enkelheten av att ha både journalhantering och betallösning integrerat förenklar kundresan.

– För oss är det viktigt att erbjuda våra kunder en sömlös och bekväm upplevelse för sina patienter när det gäller att hantera sina tandvårdskostnader. Genom vårt samarbete med Resurs kan vi erbjuda våra kunder tillgång till deras tandkonto, vilket ger patienterna möjlighet att dela upp sina kostnader över tid och anpassa betalningarna efter sina behov, säger Pontus Green, medgrundare av Muntra.

Det nya avtalet är en del i Resurs satsning inom tandvård.

– Vår satsning inom tandvårdssegmentet har tagits emot väl av både partners och konsumenter. En stor anledning till det, är vår förmåga att kunna anpassa våra produkter efter ett unikt segments behov. Nu ser vi fram emot ett långt och framgångsrikt partnerskap med Muntra och andra inom segmentet, säger Mattias Ekman, CCO Corporate på Resurs.

Kontaktuppgifter:
Daniel Högfeldt, Commercial Manager, daniel.hogfeldt@resurs.se, +46706509500
Mattias Ekman, CCO Corporate, mattias.ekman@resurs.se, +46700029183

Fakta Resurs Tandkonto
Tandkontot är en smart lösning för den som önskar delbetala sin tandvård. Man slipper betala tandläkarbesöket direkt och får i stället fakturan månaden efter, och då kan man välja att betala hela beloppet eller en fast månadskostnad tills dess att behandlingen är betald. Läs mer här

Fakta Muntra Journalsystem
Muntra är ett 100% webbaserat journal- och röntgensystem för tandläkare som ger tandkliniken kontroll på hela vårdflödet. Muntra är skapat för att tandkliniken ska få en enklare vardag och en mer framgångsrik klinik.