Supreme Card - Större frihet varje dag

När du handlar med Supreme Card får du bonuspoäng på allt och du väljer själv hur du vill betala. Du har alltid upp till 60 dagars fri kredit, så du hinner få minst en lön innan fakturan kommer. Och med våra smarta sms-kvitton håller du enkelt koll på alla större köp.

Supreme Card GoldSupreme Card Gold

Större frihet med Supreme Card Gold

  • Alltid upp till 60 dagars fri kredit
  • 6 månaders räntefri delbetalning
  • Poäng på allt, alltid
  • Gratis reseförsäkring - när du betalar 75 % av resan med kortet.
  • Sms-kvitto på köp över 500 kr
Supreme Card kortSupreme Card kort

Helbetala eller delbetala?

Med Supreme Card kan du betala dina köp som det passar dig bäst, allt på en gång eller i mindre delar över en längre period. För att du ska slippa stressa och ha gott om tid att betala kommer fakturan först månaden efter att du gjort ditt köp. Då kan du välja mellan att dela upp betalningen över en viss tid, t. ex. 6 månaders räntefri delbetalning*, eller som en viss andel, t. ex. 1/10 eller 1/20 av totalbeloppet. Att delbetala gör att du får en jämnare månadskostnad och bättre kontroll över din månadsekonomi.

* Kredit 15 000 kr, räntefritt, delbet. tid 6 mån. 6 st delbet, adm.avg. 29 kr + 97 kr uppl.avg månad 2, effektiv ränta 4,63 %. Totalbelopp 15 394 kr inkl del av årsavgift 123 kr.

Poäng på allt du handlar

Varje gång du använder ditt Supreme Card får du bonuspoäng. Oavsett om du köper mat och prylar, tankar, tar ut kontanter eller betalar dina övriga räkningar och abonnemang. Poäng som du kan byta in mot resor, upplevelser och fina produkter i vår välfyllda poängshop.

Ansök om kredit i lugn och ro

Förbered ditt köp hemma eller smidigt direkt i butiken via mobilen så slipper du stress och växande köer. Du får besked med en gång och väljer sedan betalningsupplägg hemma i lugn och ro. Vill du hellre ha hjälp så finns butikspersonalen där och hjälper dig.

Reseförsäkring för hela familjen

Betalar du minst 75% av resan med ditt Supreme Card ingår reseförsäkring för dig och alla dina familjemedlemmar. Hamnar resväskan på villovägar eller om flyget blir försenat får du ersättning! Dessutom kan du ta ut kontanter på resmålet och får sms-kvitto på alla köp över 500 kr.

Våra kreditkort

1611 SC GOLD Kort1611 SC GOLD Kort

Supreme Card Gold

Supreme Card WorldSupreme Card World

Supreme Card World

1610 SC WOMAN Kort1610 SC WOMAN Kort

Supreme Card Woman

Bra att veta om Supreme Card

Med Supreme Card har du alltid 60 dagars fri kredit och kan betala allt månaden efter ditt inköp eller välja mellan flera olika betalningsalternativ, t.ex 6 månaders räntefri delbetalning. Här följer svaren på några av de vanligaste frågorna om våra kreditkort.

Vad krävs för att ansöka om ett Supreme Card?

För att kunna ansöka om Supreme Card krävs det att du har fyllt 18 år, har fast anställning och är fri från betalningsanmärkningar och obetalda skulder samt att du är folkbokförd i Sverige.

Hur gör jag för att ansöka om ett Supreme Card?

Du kan ansöka om kortet på vår hemsida med BankID eller ringa till vår kundservice på telefon 0771-11 22 33. Du kan även skicka in en blankett som du hittar här.

Kan jag ta ut kontanter med mitt Supreme Card?

Supreme Card är anslutet till Mastercard och gäller över hela världen. Du kan ta ut kontanter i alla uttagsautomater både i Sverige och utomlands. Du kan göra max tre uttag på 5000 kr per dag och ta ut högst 15 000 kr under en sjudagarsperiod. Det tillkommer en avgift på 2,97 % av uttagsbeloppet, dock lägst 35 kr. När du tar ut pengar utomlands tillkommer även ett valutapåslag på 1,97 %.

Hur väljer jag min egen PIN-kod?

Efter att din ansökan är godkänd skickar vi hem ett PIN-kodskuvert till dig med posten. Du kan antingen välja att behålla koden du tilldelats i brevet eller byta ut den mot en egen fyrsiffrig kod. Väljer du en egen kod skickar vi ut kortet till dig på en gång. Behåller du den befintliga koden får du ditt kreditkort efter cirka 14 dagar.

Hur ansöker jag om ett nytt kort eller ett extrakort?

För att beställa ett nytt kort, om du exempelvis tappat det, kontaktar du vår kundservice på telefon 0771-11 22 33. Vill du skaffa ett extrakort till en familjemedlem och samla fler bonuspoäng tillsammans  så kan du ansöka om ett extrakort med samma kredit som ditt eget huvudkort. Det innebär en engångskostnad på 50 kr per kort och kan utfärdas till familjemedlemmar som fyllt 16 år. Kom ihåg att det är du som är kontoinnehavare som är betalningsansvarig. Du beställer enkelt ett extrakort genom att fylla i ansökningsblanketten och skicka den till:

Resurs Bank AB

Svarspost 205 852 11

258 00 HELSINGBORG

Hur betalar jag mina fakturor?

Med ditt Supreme Card har du alltid upp till 60 dagars fri kredit och din faktura kommer månaden efter att du gjort dina köp. Det vill säga alla köp du gör i juli får du på en samlad faktura i augusti. Det är vi på Resurs Bank som skickar ut fakturan till dig och i regel landar den i din brevlåda runt den femtonde bankdagen i månaden. Om du valt att få dina fakturor till din digitala brevlåda Kivra, kommer de runt den tionde bankdagen i månaden. Alla dina fakturor hittar du på dina Mina Sidor. 

Hur höjer jag min kredit?

Du kan när som helst ansöka om att höja krediten på ditt Supreme Card. Vi erbjuder kredit på upp till 150 000 kronor. Väljer du att höja din kredit får du större svängrum i din ekonomi och kan enklare klara av oförutsedda utgifter eller ett större planerat inköp.

Har du BankID kan du kontakta kundservice på 0771-11 22 33 och få hjälp att ansöka om att höja din kredit.

Vill du hellre skicka in en pappersansökan? Då fyller du i den här blanketten och postar den till oss tillsammans med en kopia på en giltig ID-handling. Handläggningstiden är cirka en vecka.

Resurs Bank AB

Svarspost 205 852 11

258 00 HELSINGBORG

Hur betalar jag med mobilen?

Gör ditt kreditkort digital och handla med mobilen, både online och i butik. Om du har ett Supreme Card och laddar ner vår app Loyo Pay läggs ditt kort till automatiskt. Tjänsten fungerar för dig som har en Android-mobiler och allt du behöver göra är att välja kortet i appen, slå din PIN-kod och hålla upp mobilen mot terminalen så är köpet klart. Självklart får du bonuspoäng precis som vid ett vanligt kortköp.

Ladda ner Loyo Pay

Hur spärrar jag mitt Supreme Card?

För att spärra ditt kort kontaktar du kundservice på telefon 0771-11 22 33.

Vad kan jag göra på Mina Sidor?

När du loggar in på Mina Sidor på supremecard.se kan du ta del av:

- Aktuellt saldo och bonuspoäng

- Alla dina transaktioner och avier

- Inbetalningsuppgifter, det vill säga OCR- och bankgironummer

- Registrerade kontaktuppgifter

Något du undrar över?

Låt vår kundservice hjälpa dig eller sök bland vanliga frågor.