Ny version av Resurs Onlinebank lanserad

Det ska vara enkelt att vara kund hos Resurs. Som en del av denna ambition, och som ett viktigt steg på vår pågående transformationsresa, lanseras nu en ny version av onlinebanken med fokus på ökad användarvänlighet.

Resurs ambition är att skapa balans i människors liv och plånböcker. Den nya onlinebanken ger kunden en smidigare och enklare användarupplevelse, och ökar möjligheten till självservice.

– Detta är ett viktigt steg i vår kontinuerliga utveckling mot att skapa allt bättre självservicelösningar. Vi arbetar intensivt och målinriktat kring detta som en del i utvecklingen av vårt nya molnbaserade kärnbankssystem och vårt fokus på våra kunder, säger Nils Carlsson, VD på Resurs.

Den nya onlinebanken fokuserar på förbättrad enkelhet och överblickbarhet. Den lanseras inledningsvis som en betaversion där kunderna kan vara delaktiga i att utveckla den genom sin feedback.

I den nya onlinebanken kan man som tidigare hantera fakturor, lägga till externa fakturor för betalning och välja betalningsfri månad. Med den nya onlinebanken skapas ett fundament samt skalbarhet för den pågående transformationen, och ny funktionalitet rullas ut löpande. Exempelvis lanseras en ny betalningsfunktion inom kort.

Under en inledande period kan man som kund välja att logga in i den ordinarie onlinebanken eller i den nya lösningen, och som en del i detta även dela med sig av feedback som hjälper Resurs utveckla tjänsten ytterligare.

Besök Resurs Onlinebank här: https://www.resursbank.se/logga-in