Resurs Bank lanserar Google Pay till sina kunder på nordisk nivå

Nu får Resurs Banks kunder på den nordiska marknaden tillgång till Google Pay, som gör det möjligt att genomföra mobila betalningar på ett enkelt och säkert sätt. Google Pay är ytterligare ett steg i Resurs strategi att erbjuda kunderna ett brett utbud av digitala betalningslösningar som stärker kundupplevelsen.

Från och med idag kan alla Resurs Banks kunder med ett Mastercard enkelt ansluta till Google Pay. Betaltjänsten innebär snabba, enkla och säkra betalningar i butik, app och online. Resurs utökar därmed sitt erbjudande inom mobil betalning och tar ytterligare ett medvetet kliv mot en mer digitaliserad kundresa. Att kunna betala kontaktlöst och direkt med mobilen är en efterfrågad funktion hos såväl handlare som hos privatkunder, inte minst i pandemitider.

– Vi är glada över att vi med Google Pay nu kan erbjuda våra kunder en efterfrågad tjänst, Vi ser också att Google Pay är ytterligare ett steg i Resurs Banks strategi att erbjuda våra kunder ett ännu bredare utbud av digitala tjänster som förstärker en positiv kundupplevelse. Denna utveckling knyter vi samman med vår app där vi under den senaste tiden lanserat en rad nya funktioner för våra digitala kundgränssnitt och ser en riktigt stark utveckling i antal nedladdningar, säger Anna Nauclèr, CCO Nordic Payment Solutions, Resurs Bank

Tillsammans med Google Pay gör Resurs vardagslivet enklare för konsumenter och ser till att de kan lämna sina plånböcker hemma och ändå kunna betala på ett smidigt och säkert sätt,

Anna Nauclèr, CCO, Resurs Bank, anna.naucler@resurs.se +46 709 737 255