Resurs Bank och Payer ingår strategiskt partnerskap och utvecklar abonnemangslösning till den nordiska retail-marknaden

Efterfrågan efter betallösningar som bidrar till den cirkulära ekonomin ökar. Resurs Bank vill kunna erbjuda sina nordiska retail-partners ett helhetskoncept för abonnemang och har nu ingått strategiskt partnerskap med fintech-plattformen Payer.

Det strategiska partnerskapet mellan Resurs Bank och Payer kommer utveckla en abonnemangslösning för den nordiska retail-marknaden som ger Resurs partners möjlighet att utveckla sin affär, kundkontakt och kundlojalitet.

- Resurs långa erfarenhet och kunskap om retail i kombination med Payers API-plattform och möjlighet att utveckla komplexa betalprocesser skapar ett riktigt starkt strategiskt partnerskap. Vi har en tydlig bild av hur en abonnemangslösning ska se ut baserat på vår erfarenhet samt undersökningar som vi utfört bland våra partners. Vi är övertygade om att vi kommer kunna erbjuda den nordiska retail-marknaden en mycket attraktiv lösning, säger Anders Engstedt, Head of Product Development, Resurs Bank.

Abonnemangslösningen kommer att ge Resurs retail-partners möjlighet att på ett enkelt sätt hantera abonnemang samt viktiga funktioner såsom lifecycle management, business intelligence och kommunikation med abonnenterna. För konsumenter ger abonnemang ett mer flexibelt nyttjande av tjänster och produkter som dessutom ger bättre kvalitet och balans i plånboken.

- Vi är mycket glada över att ingå i detta strategiska partnerskap med Resurs Bank. Vi delar en gemensam vision om att kunna erbjuda retail-branschen innovativa betaltjänster som matchar både nuvarande och framtida affärsmodeller, säger Daniel Brännström, Director of Partnerships på Payer.

Under kommande månader piloteras lösningen i ett tidigt skede i Sverige och Danmark för att snabbt skapa marknadsrelevans med hjälp av piloternas input.

MER INFORMATION
Anders Engstedt, Head Of Product Development, Resurs Bank, +46 736 61 20 39, anders.engstedt@resurs.se

OM RESURS BANK

Resurs är en ledande nordisk bank med en enkel filosofi: Vi vill skapa balans i människors vardagsekonomi. På den grunden bygger vi erbjudanden och tjänster inom lån, sparande och betalningar för butik och e-handel som utgår från människors liv och vardag, och som skapar långsiktiga värden för våra kunder. Och för samhället. Idag har vi en kundbas på drygt 6 miljoner privatkunder och 591 anställda i Norden.