Swiipe väljer Resurs som betalpartner till sin checkoutlösning

När det danska företaget Swiipe, som erbjuder betal- och checkoutlösningar för e-handlare, behövde komplettera sin befintliga checkoutlösning med en ”köp nu, betala senare”-lösning vände de sig till Resurs.

– Det blir en sann game changer för den svenska e-handelsmarknaden, säger Anders Riis, CEO på Swiipe Payments ApS.

Swiipe har de senaste fem åren försett webshoppar med intäktsoptimerande betaltjänster. Huvudfokus ligger på att öka sina 600 webshopkunders konvertering och varukorgstorlek samtidigt som de förser sina kunder med tjänster som minimerar returgraden. Samarbetet med Resurs förväntas göra Swiipes befintliga erbjudande ännu mer attraktivt för webbutikerna på den svenska marknaden.

Genom samarbetet kan nu Swiipe erbjuda sina kunder en helhetslösning.
– Partnerskapet med Resurs gör det möjligt för oss att kunna erbjuda en fullständig ”köp nu, betala-senare”-lösning. Resurs betallösning kompletterar vårt erbjudande vilket gör det möjligt att öka konverteringsgraden och varukorgstorleken samt minimerar returgraden, säger Anders Riis på Swiipe.

Resurs har många års erfarenhet av betallösningar som ger kunden en flexibilitet och valmöjlighet i sitt val av betalmetod. Resurs har även utvecklat en egen checkout, men samarbetet med Swiipe stärker Resurs position på den nordiska marknaden samt breddar Resurs möjlighet att nå ut till små och medelstora företag.

– Som en del i vår transformationsresa ser vi detta som en möjlighet att inte bara satsa på våra egna produkter utan även bredda oss för fler partnerskap där vi kan nå ut till fler handlare, som en del av vår offensiva satsning inom e-com, säger Mattias Ekman, CCO på Resurs.