Ny CFO på plats hos Resurs - intern rekrytering med fokus på Resurs utveckling som hållbar finansiell aktör

Resurs utser Sofie Tarring Lindell till ny CFO & Head of IR. Sofie är idag Head of IR & Group Control och tillträder sin nya roll den 1 maj 2021. I den transformationsresa som Resurs påbörjat kommer Sofie ha fokus på lönsam tillväxt och att stötta verksamheten mot en konkurrenskraftig, digital och hållbar aktör.

Ny CFO & Head of IR i Resurskoncernen blir Sofie Tarring Lindell. Hon tillträder sin nya roll den 1 maj 2021 och efterträder interim CFO Claes Wenthzel. Sofie började hos Resurs 2014 och har successivt utvecklats i olika roller inom bolaget, där hon idag har rollen som Head of IR & Group Control.

- Det känns riktigt bra att välkomna Sofie till tjänsten som ny CFO för Resurskoncernen. Vi har redan idag ett mycket bra samarbete där Sofie visat på värdefull kompetens om vår nordiska verksamhet, våra kunder och partners och inte minst ett starkt driv kring de frågor som kommer vara avgörande för att vi ska lyckas med vår pågående transformationsresa. Givetvis känns det extra roligt att få möjlighet att lyfta fram en intern stjärna som dessutom representerar en yngre generation, säger Nils Carlsson, CEO och koncernchef, Resurs Holding.

- Jag är ödmjuk över möjligheten att i rollen som CFO vara en del av Resurs transformationsresa mot en konkurrenskraftig, digital och hållbar finansiell aktör. Vår koncern är på en spännande resa och jag ser fram emot att tillsammans med mina kollegor fortsätta utvecklingen av finansfunktionen, som säkerställer fortsatt lönsam tillväxt och stöttar verksamheten i att leverera största möjliga värde för våra partners och kunder, säger Sofie Tarring Lindell,

Nils Carlsson, CEO, nils.carlsson@resurs.se +46 766 44 77 00