Nytt kontor i Stockholm ska bidra till att stärka Resurs position inom e-handel

Resurs Bank har öppnat dörrarna till ett nytt kontor i Stockholm med plats till 30–40 medarbetare. Med kontor i ett av Europas största fintech-center får Resurs möjlighet att tillföra värdefull kompetens och samarbeten som ska stärka Resurs som tech-orienterad och kommersiellt driven aktör på den nordiska marknaden.

Resurs Bank har förutom sitt huvudkontor i Helsingborg också kontor i Malmö och Borås samt i de nordiska huvudstäderna Oslo, Helsingfors och Köpenhamn. Sverige är Resurs hemmamarknad och som en del i bankens pågående förändringsresa har Resurs nu även öppnat kontor i den svenska huvudstaden.

- Resurs är mitt i en spännande förändringsresa med fokus på att stärka vår position inom fram för allt e-handel och kommersiella erbjudanden på den nordiska marknaden. Det kräver hög kompetens och därför behöver vi vara på plats i Stockholm som är ett europeiskt fintech-nav. Vi kommer också närmare kunder och intressanta partners vilket är mycket värdefullt, säger Nils Carlsson, VD, Resurs Bank.

Resurs moderna Stockholmskontor är en del av innovations- och tech-huben The Factory som samlar startups, företag och organisationer under samma tak.

- Vi kommer bli en del av en spännande och innovativ miljö vilket kommer bidra till vår förändringsresa. Vi går mot att bli mycket mer tech-orienterade och stärka vår position fram för allt inom e-handel för att skapa förutsättningar för ökad tillväxt, säger Nils Carlsson.

Resurs har redan rekryterat flera personer till Stockholms-kontoret. Utannonserade tjänster kan ses här: https://www.resursjobs.com/open-jobs

Nils Carlsson, CEO, nils.carlsson@resurs.se, +46 766 44 77 00

OM RESURS BANK
Resurs är en nordisk nischbank med ledande betal- och finansieringslösningar för handeln och dess kunder. Vi hjälper företag och privatpersoner att låna, spara och betala. Med över 40 års erfarenhet av handel, gör vi det snabbt, enkelt och tryggt att handla, både online och i butik. Vi sätter kundupplevelsen i fokus och arbetar för att få det roliga att hända och det svåra att kännas enklare. Idag har vi en kundbas på drygt 6 miljoner privatkunder och 615 anställda i Norden.