Var uppmärksam på bedrägeriförsök!
Resurs kan kontakta dig via telefon, SMS eller e-post för att ge dig information eller erbjudanden om våra produkter. Men vi ber dig aldrig att lämna ut personliga inloggningsuppgifter eller att identifiera dig med BankID i dessa kontakter. Om du är osäker på ett samtal eller meddelande – kontakta vår kundservice.
Vad behöver du hjälp med?
- Start
- Vilka är fördelarna med Resurs Card?
Vilka är fördelarna med Resurs Card?
Det finns många fördelar med Resurs Card.
Kortet är ett Mastercard och funkar därför att handla och ta ut kontanter med i princip i hela världen. På onlinebanken eller via vår app kan du även betala räkningar med ditt kort. Du väljer själv hur du vill betala dina köp, direkt eller delbetalning, och du har alltid upp till 60 dagars fri kredit. Väljer du att delbetala kan du välja räntefri delbetalning i sex månader. Större köp kan du delbetala räntefritt i upp till tolv månader, läs mer om flex här.
För du ska känna dig trygg och själv kunna förebygga om kortet skulle användas på ett obehörigt sätt får du SMS-kvitto på alla köp över 500 kronor.
Läs mer om fördelarna här: Resurs Card - Förmåner
Jämför våra olika Resurs card för att se vilket som passar dig bäst: Resurs Card - Jämför
Liknande frågor
Kontakta oss
Chatta med Louise
Vår chatbot Louise är alltid tillgänglig för att hjälpa dig med vanliga frågor – snabbt och enkelt!
Chatta med en handläggare?
För snabb och personlig hjälp är du välkommen att chatta direkt med en handläggare. Logga in på onlinebanken så hjälper vi dig gärna vidare med dina frågor eller ditt ärende.
Chattens öppettider:
Mån–fre: 08–18
Lör–sön: 10–14
App och onlinebanken
I vår app och på onlinebanken kan du enkelt utföra majoriteten av dina ärenden. Du kan bland annat:
- Hantera dina fakturor
- Se saldon och transaktioner
- Aktivera betalningsfri månad
- Göra kortinställningar
- Spärra kort
Logga in på onlinebanken eller ladda ner Resurs app.
iOS

Android

Blanketter och dokument
Här har vi samlat aktuella dokument, blanketter och villkor för att du enkelt ska kunna hitta det som gäller.
Trygg kundkontakt
Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler. Märkningen delas ut av Kontakta.se, som företräder företag och organisationer som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och i digitala kanaler.

Telefon
Telefon: 0771-11 22 33
Öppettider telefon:
Mån–fre: 09–17
Lunchstängt: 12–13
Telefon Ellos lån: 0337-24 21 10
E-post: kundservice@resurs.se
Med hänsyn till banksekretess och din säkerhet besvarar vi inga kontospecifika frågor via e-post. Vi rekommenderar i första hand att du chattar med oss eller ringer, så hjälper vi dig gärna där.