Höj ditt lån

Behöver du låna mer?

Om du vill höja ditt lån kan du enkelt ansöka online. Logga in och se hur mycket du kan höja ditt lån med. Om du väljer att signera med BankID, förkortas din handläggningstid. Vill du ha personlig hjälp kan du ringa vår kundservice.

1911 Ellos Privatlan4 1920×10001911 Ellos Privatlan4 1920×1000

Logga in och se ditt låneutrymme

Här loggar du enkelt in och ser ditt totala låneutrymme samt vad månadskostnaden blir på det nya totalbeloppet.

Har du inget BankID så kan du ringa och ansöka på 033-724 21 10. Vi har öppet vardagar mellan 09.00 och 17.00.

Så här ansöker du:

1. Fyll i din ansökan

Logga in med BankID för att se vilket belopp du kan höja ditt nuvarande lån med.

2. Behandling av ansökan

När vi fått in din ansökan görs en kreditbedömning. Du får reda på vilket belopp vi beviljat samt vilken ränta du erbjuds. Notera att ansökan inte är bindande.

3. Signera avtalet

Du kan signera avtalet med BankID eller på papper via post.

4. Utbetalning

Efter att du signerat tar det 1-3 bankdagar innan du har pengarna på önskat konto.

Frågor & svar

Våra grundkrav är att du har fyllt 20 år och inte har några betalningsanmärkningar. Du måste ha en fast inkomst på minst 84 000 kr/år före skatt från arbete eller pension. Lånet kan inte användas till att köpa bostad (inklusive kontantinsats).


Snabbast och smidigast är att ansöka online med BankID. Du kan också kontakta oss på telefon 033-724 21 10, vardagar kl. 8.00-18.00. Har du inte tillgång till BankID så kan du ansöka via vår blankett. Den hittar du under blanketter på sidan för Kundservice.


När du ansöker online får du besked direkt på skärmen om ditt lån är beviljat eller inte. Ansöker du via telefon får du besked direkt av våra handläggare.


Lånet utbetalas 1-3 bankdagar efter att vi fått ett signerat låneavtal och eventuell begärd dokumentation från dig. När du signerar elektroniskt med BankID förkortar du handläggningstiden. Behövs det av någon anledning kompletteras med annan dokumentation så kan detta också innebära en lite fördröjning.


Du loggar enkelt in på Mina Sidor för att se ditt aktuella saldo och dina avier/fakturor. Du kan också se ""Aktuellt saldo/aktuell skuld"" på avin.


Förfallodagen är alltid sista bankdagen i månaden. Det innebär att betalningen ska vara hos oss senast den dagen. Om du är försenad med betalningen innebär det påminnelse- och förseningsavgifter. Autogiro dras den sista bankdagen i månaden. Det är därför viktigt att du har tillräckligt med pengar på kontot, då du annars blir debiterad påminnelse- och förseningsavgifter.


På din faktura ser du när du kan utnyttja betalningsfri månad. För att välja en betalningsfri månad behöver du ringa oss på telefon 033-724 21 10 eller smsa på 0730-12 20 51 - skriv PAUSA och ditt lånenummer. Du måste smsa från det mobilnummer som du har registrerat hos oss. Ditt lånenummer hittar du på fakturan.


Under förutsättning att inbetalning sker enligt lånevillkoren finns det möjlighet att höja ditt lån. Om du vill höja ditt lån så ansöker du om det du vill höja lånet till , alltså ditt befintliga lån + önskad höjning. En ny kreditupplysning tas.