Resurs Bank är Sveriges uthålligaste snabbväxare och får Maratonpris av Ahrens Rapid Growth

Resurs Bank har utsetts till Sveriges uthålligaste snabbväxare av Ahrens Rapid Growth. I samband med utnämningen av Sveriges snabbast växande företag i Stockholm den 18 maj fick Resurs Bank ta emot det nyinstiftade hederspriset av Thomas Ahrens, grundare av Ahrens Rapid Growth. Inget annat svensk företag har under hela nio sammanhängande år kvalificerat sig till Tillväxtlistan.

Tillväxtlistan har publicerats årligen sedan 1994 och lyfter fram Sveriges mest snabbväxande och framgångsrika företag. Företag som skapar arbetstillfällen och som bidrar till näringslivets förnyelse.

För att premiera Resurs Banks långa och sammanhängande närvaro på Tillväxtlistan (2002-2010) väljer Ahrens Rapid Growth nu att dela ut ett helt nytt pris, Maratonpriset. Resurs Bank är det första företag som lyckats med att under så många år i rad kvalificera sig till Tillväxtlistan. Därför går hederspriset till Resurs Bank.

-       Att växa snabbt är stort. Att göra det i 15 år är värt ett nobelpris. För att få en plats på Tillväxtlistan måste bolaget redan ha vuxit i 6 år och har företaget därefter funnits med på listan i 9 år så har man alltså haft 15 års uthållig, lönsam tillväxt. Att dessutom göra det i en mogen bransch gör prestationen desto större, säger Thomas Ahrens, grundare av Ahrens Rapid Growth.

Ahrens Rapid Growth väljer att dela ut priset både i Stockholm den 18e maj och i Malmö den 19e maj. Mottagare av priset är Resurs Banks VD Kenneth Nilsson som varit VD sedan 2001.

-       Vi är inte traditionella bankmän, vi har våra rötter i detaljhandeln. Vår framgång ligger i att lyckas kombinera myndigheters krav på oss som bank, med ett kreativt marknadstänk
där vi år efter år förtjänar kundernas förtroende. För oss är tillväxt en livsstil, vi tror helhjärtat på att ett ständigt tillstånd av tillväxt föder nya kreativa idéer och lockar till sig de bästa medarbetarna. Så länge vi lyckas hålla denna livsstil igång, kommer vi också att fortsätta växa år efter år, säger Kenneth Nilsson, VD på Resurs Bank.

Resurs Bank uppmärksammas även vid Tillväxtdagarna i Malmö den 19 maj.

För mer information om Ahrens Rapid Growth: www.snabbvaxarna.se

För mer information, kontakta:

Kenneth Nilsson, VD Resurs Bank

Tel: 042–38 20 00. kenneth.nilsson@resurs.se