Resurs Bank och Jetshop samarbetar för framtidens omnikanallösningar

Nu lanserar Jetshop och Resurs Bank ett strategiskt samarbete inom betallösningar för omnikanal i Norden. Därmed blir Resurs Banks erbjudande inom kanaloberoende finansiering enkelt tillgänglig för tusentals e-handlare som valt att bygga sin handel på Jetshops plattform. Samarbetet lanseras på Jetshops branschevent Scandinavian E-Business Camp i Göteborg 21-22 maj.

Nu kan Jetshops kunder enkelt koppla på finansiering från Resurs Bank

Jetshop är en av de största e-handelsplattformarna i Norden. Imponerande 3 000 handlare har valt att bygga sin verksamhet på Jetshops beprövade och framgångsrika plattform. Samarbetet innebär att Resurs Banks betalsätt blir tillgängliga i Jetshops e-handelslösning och det blir enkelt för handlarna att integrera mot Resurs Banks erbjudande inom finansiering och delbetalning.

- Samarbetet med Jetshop är ett mycket viktigt steg framåt för vårt erbjudande inom omnikanal och kanaloberoende betalsätt, oavsett i vilken kanal kunderna möter handlare. Nu är Resurs Bank på allvar med i leken kring framtidens betallösningar för e-handel och omnikanal, säger Olle Hyberg, OmniChannel Manager Resurs Bank.

Jetshop jobbar med små och stora rena e-handlare men även mer traditionella detaljhandelskedjor använder Jetshops e-handelsplattform. Bland kunderna finns aktörer som Joy, Sportshopen, Lagerhaus och Johnells.

- Resurs Bank har en unik erfarenhet från detaljhandel och butik och förstår bättre än många andra detaljhandlarnas behov och möjligheter. Med deras starka erbjudande även mot e-handel räknar vi tillsammans med att kunna erbjuda handlarna ett starkt kort inom betalningar och finansiering. Vi ser nu hur e-handel och butikshandel allt snabbare går samman i omnikanalerbjudanden och detta samarbete är ytterligare en pådrivare mot detta, säger Christian Zanders, CEO Jetshop.

Olof Engvall, presskontakt Resurs Bank: +46-736-61 20 43, olof.engvall@resurs.se

Olle Hyberg, OmniChannel Manager Resurs Bank: +46-765-262107, olle.hyberg@resurs.se

Christian Zanders, CEO Jetshop: +46 70-776 60 76, christian.zanders@jetshop.se

Om Jetshop

Jetshop utvecklar och marknadsför Nordens största e-handelssystem Jetshop Commerce. Jetshop grundades 2003 och har snabbt vuxit till att bli en ledande kunskapspartner för modern handel. Jetshop erbjuder en helhetslösning med bland annat flexibla e-handelssystem, strategisk rådgivning, finansiella tjänster samt tjänster inom digital marknadsföring. Drygt 3 000 företag använder i dag system levererade av Jetshop. Under 2013 genomfördes köp till ett värde överstigande 2 miljarder SEK i butiker som använder Jetshop Commerce. I november 2010 utsågs Jetshop för tredje året i följd till ett av Sveriges snabbast växande teknologiföretag av Deloitte vid Sweden 2010 Technology Fast50. Jetshop har även belönats som ett av Europas 500 snabbast växande teknologiföretag i Deloitte EMEA 500 under 2009 och 2010. Jetshop har även högsta (trippel-A) kreditbetyg enligt Soliditet. Jetshop har ca 60 medarbetare vid kontor i Sverige, Norge och Polen.