ABBA the Museum valde Resurs Bank för smarta kortbetalningar

Resurs Bank levererar kortprogram som erbjuder smart betalning på ABBA the Museum i Stockholm. Med ABBA the Museum Gift Card kan kunderna handla i The Pop Shop och köpa entrébiljetter. Dessutom erbjuds ett kort kopplat till MasterCard som kan användas i hela världen.

ABBA the Museum valde Resurs Bank för sitt kortprogram

ABBA The Museum är kontantlöst. För att erbjuda enkla och trygga betalningar valde museet att utveckla två kortprogram tillsammans med Resurs Bank. För Resurs Bank är samarbetet unikt då det är första gången banken skapat ett kortprogram åt ett museum.

- Vi är stolta över att samarbeta med ABBA the Museum. Ett museum som lockar en världspublik till Sverige och som ger människor tillgång till ABBAs musikaliska skatt. Vi är glada att de valde oss för att förverkliga ett kontantlöst museum, säger Rune Selstad, Sales Manager - Co-Branded Cards, Resurs Bank.

- Samarbetet med Resurs Bank har varit väldigt enkelt och de hjälpte oss snabbt att hitta bra kortprogram som våra besökare uppskattar. De är duktiga på att skapa bra lösningar och är trygga att arbeta med, säger Catarina Falkenhav, Sales & Marketing Director ABBA the Museum.

Den 29:e oktober har ABBA the Museum en MasterCard Day och ger 20 procent rabatt påbiljetterna när kunder använder koden "mastercardday".

Resurs Banks partner MasterCard, som liksom ABBA The Museum verkar för kontantlösa betalningar, rekommenderade museet att ta hjälp av Resurs Bank för att utveckla kortprogrammen.

- Genom MasterCards samarbete med Resurs Bank, en innovativ och nytänkande aktör, får muséet tillgång till de senaste betalningslösningarna som kan användas världen över, säger Mats Taraldsson, affärsutvecklingschef på MasterCard Norden och Baltikum.

Lotta Blond, presskontakt Resurs Bank, lotta.blond@resurs.se