Resurs Bank söker en Digital Kommunikatör…för ett grymt spännande uppdrag

Nu söker vi en Digital Kommunikatör/Webbansvarig som kan leda Resurs Bank in i den vackra, digitala framtiden.

Nu söker vi en Digital Kommunikatör/Webbansvarig som kan leda Resurs Bank in i den vackra, digitala framtiden.

Du ska ta över efter att vår digitala resa inletts av en duktig digital virtous som nu lämnar oss för nya uppdrag. Därmed får DU chansen att ta oss in i framtiden och med det ett spännande, utmanande, emellanåt kämpigt men belönande uppdrag där Du kommer att göra skillnad.

Intresserad – hör av dig till Hammer & Hanborg som hjälper oss hitta vår nästa Stjärna inom digital kommunikation.

http://www.hammerhanborg.com/sv/Sok-jobb/Lediga-tjanster/Ledig-tjanst/?IdType=id_rekruttering&JobID=3001466

Och förresten…ett sätt att veta om du är rätt är att läsa min text nedan, fnysa åt den och säga… oldtimer – move aside – Here I come!

Att det digitala drevet revolutionerar kundmötet…är ingen nyhet!

Långt över 4 miljoner svenskar har ett Facebook konto. Alltfler tar sina köpbeslut efter intryck i digitala kanaler som Internet och sociala medier. Testa dig själv. Hur lätt skulle det vara att bestämma sig för en semesterresa, ny bil, ny lägenhet, ny teknik, nya skor eller konsertbiljetten…utan att ta hjälp av Internet?

De senaste tio åren har en digital revolution stökat om och förändrat våra liv. Revolutionen stavas Google, Paypal, Drupal, Flickr, MSN, Facebook, WordPress, Twitter, Skype, Spotify, Open Source…ja ni fattar.  Allt detta på mindre än 10 år! Och inte var det länge sedan som Ines Usman berättade myndigt att Internet var en fluga! Hon var folkvald, begåvad, välbetald och fullständigt fel ute. En som däremot var före sin tid och en enorm visionär var IT-entreprenören Jonas Birgersson som startade en svensk IT-revolution. Ett geni som navigerade fel som affärsman men som var 110 procent rätt i sin vision.

Vad händer om man blundar för utvecklingen?

Men vilken betydelse har den digitala tidsåldern för företag och produkters livscykel? Ja för att ta ett exempel kan man nämna sökmotorn Alta Vista. När Googles betaversion kom 2000 skrattade experter åt dess enkelhet och avskalade sida.  Alla tyckte att Alta Vista det enda vettiga. Idag är Google ofattbart centralt för oss alla och Alta Vista ett minne blott. Ett exempel till på en digital revolution som kan störta starka varumärken är Apples IPhone som i ett slag slår halv sönder Nokia och SonyEricsson…så snabbt kan det gå när man inte har koll på kundernas sug efter något nytt, något fräckare och något mer digitalt.

Hopp om livet

Nyckeln till framgången sitter nu i vår förmåga att förstå den digitala tidsålderns krav hos kunderna. Var vill de handla, hur vill de handla, när vill de handla och vad har vi som kan vinna deras hjärtan? Det är DU kommer in i bilder som Resurs Banks Digitala Kommunikatör. Välkommen med din ansökan till…

http://www.hammerhanborg.com/sv/Sok-jobb/Lediga-tjanster/Ledig-tjanst/?IdType=id_rekruttering&JobID=3001466

Olof Engvall – kommunikationschef Resurs Bank