​Resurs Bank blir första bank att lansera MasterPass i Norge

Efter lansering av MasterPass i Sverige 2015 blir Resurs Bank nu den första utgivaren av tjänsten i Norge. Med MasterPass kan konsumenter lägga in kort och leveransadresser i en ”digital plånbok”, vilket gör betalningar på nätet enklare, snabbare och säkrare.

Resurs Bank lanserar nu sin digitala plånbok i Norge som därmed blir tillgänglig för alla med norskt BankID. Användare av MasterPass, som är kunder hos Resurs Bank, behöver inte mata in leveransadress- och kortuppgifter, när de gör ett köp, eftersom dessa hämtas automatiskt. MasterPass är utvecklat av MasterCard och gör det möjligt att betala när som helst, från exempelvis mobiltelefon, dator och surfplatta och med alla typer av kort. Kort- och leveransuppgifter förvaras bekvämt och säkert i tjänsten.

Genom att lansera vår digitala plånbok gör vi det enklare för kunder att handla online. Med erfarenhet från Sverige vet vi att konsumenterna uppskattar vår digitala plånbok och att den ligger rätt i tiden med enkelhet och hög säkerhet. Jag förväntar mig att även våra norska kunder kommer att uppskatta tjänsten och dessutom stärker satsningen Resurs Banks erbjudande i Norge, säger Joakim Wallin, Head of Cards på Resurs Bank.

Vi är glada att Resurs Bank är bland de första utgivarna att lansera MasterPass i Norge och efter sommaren räknar vi med att fler norska aktörer kommer att erbjuda MasterPass. Idag kan man handla med MasterPass hos över 270 000 handlare i 31 länder och fler nordiska handlare tillkommer hela tiden, säger Mats Taraldsson, affärsutvecklingschef MasterCard Norden och Baltikum.

Konsumenter kan registrera sig för Resurs Banks digitala plånbok på www.resursbank.no, www.supremecard.no eller på www.masterpass.com.

Mer information: Joakim Wallin, Head of Cards Resurs Bank, tel. 0736-44 33 56, joakim.wallin@resurs.se