Nytt fasträntekonto med 1,20 % ränta

Nu erbjuder Resurs Bank ett fasträntekonto med en sparränta på 1,20 %. Löptiden är 16 månader. Teckningen är tidsbegränsad och kan ske fram till den 5 februari. Fasträntekontot omfattas av den statliga insättningsgarantin.

Nu får sparkunder möjlighet till ett tryggt sparande med bra ränta hos Resurs Bank. Genom att låsa sparandet fram till 31 maj 2017 garanteras sparkunderna 1,20 % ränta. Räntan ligger i nivå med marknadens bästa räntor, vid jämförbara löptider. Fasträntekontot Maj 2017 erbjuds till privatpersoner. Lägsta tillgodohavande är 10 000 kronor och högsta 1 miljon kronor.
- Vi vill erbjuda trygga och bra sparformer till privatpersoner och företag, något vi gjort i olika former sedan vi blev bank 2001, säger Patrik Hankers, Business Area Director Consumer Market på Resurs Bank.

För att öppna konto besök https://www.resursbank.se/fastrantekonto-maj-2017

Alla Resurs Banks sparkonton omfattas av den statliga insättningsgarantin enligt beslut av Riksgälden. Varje kund har rätt till ersättning för sin sammanlagda kontobehållning i banken med ett belopp som motsvarar högst 100 000 euro. Riksgälden betalar ut ersättningen inom 20 arbetsdagar från den dag banken försattes i konkurs eller Finansinspektionen beslutade att garantin ska träda in.

Lotta Blond, presskontakt Resurs Bank, lotta.blond@resurs.se