Stiga klipper till. E-handel möjligt för 150 lokala återförsäljare tack vare Resurs Checkout

Nu blir det möjligt för konsumenten att handla Stigas produkter genom lokala återförsäljare i stigabutiken.se. Tack vare den digitala betaltjänsten, Resurs Checkout, väljer konsumenterna bland flexibla betalsätt och från vilken Stiga-återförsäljare inköp ska göras.

Nu blir det möjligt för konsumenten att handla Stigas produkter genom lokala återförsäljare i stigabutiken.se. Tack vare den digitala betaltjänsten, Resurs Checkout, väljer konsumenterna bland flexibla betalsätt och från vilken Stiga-återförsäljare inköp ska göras. Den nya tjänsten innebär att nätköpet görs direkt med vald återförsäljare för snabb och enkel leverans, till nytta för Stiga och deras återförsäljare i den gemensamma affären.

Stiga integrerar det senaste inom digitala betaltjänster i stigabutiken.se. Detta innebär att Resurs Banks delbetalningsalternativ lanseras hos cirka 150 av Stigas återförsäljare. E-handelssatsningen gör det möjligt att i juni börja köpa Stigas sortiment på nätet där betalningen hamnar direkt hos den återförsäljare som konsumenten väljer i Resurs Checkout. Därmed slipper Stiga hantera konsumenternas betalningar och administration samt att återförsäljarna får betalningen direkt för sin leverans.

-Stiga är ett grundmurat starkt varumärke och vi är stolta över att få leverera betalsätt, i butiker och på nätet, till dem. Utöver den uppenbara nyttan med flexibla betalningar i e-handel är vi särskilt nöjda med att ha löst en utmaning med ett innovativt nytänkande där vi ger Stigas återförsäljare tillgång till en smidig och effektiv betaltjänst vid deras satsning på stigabutiken.se, säger Daniel Högfeldt, Key Account Manager på Resurs Bank.

Resurs Checkout hanterar hela betalningsflödet och erbjuder delbetalningsalternativ och faktura, samt betalning med Stiga-kortet i återförsäljarnas butiker. Resurs Banks tjänst bidrar till smidigare fördelning av affärer och betalningar mellan leverantörer och återförsäljare. En tjänst för att hjälpa återförsäljare och handelsplattformar att digitalisera sin verksamhet.

-Vi är mycket nöjda med att låta konsumenten på ett modernt sätt kunna genomföra och slutföra köpet direkt via vårt breda återförsäljarnät på en gemensam plattform. Det blir enkelt för konsumenten att handla samtidigt som det säkerställer att betalningen hamnar direkt hos den enskilda återförsäljaren. Den lokala affären är viktig för Stiga och vi ska stötta och utveckla den fullt ut. Vi integrerar återförsäljaren i vår gemensamma affär på ett transparent och modernt sätt med en unik betallösning, säger Thomas Elvlin, VD Stiga AB

Resurs Checkout erbjuder flera fördelar. Bland annat identifierar den konsumenten, gör återköp enklare, erbjuder flexibla betalsätt, ger möjlighet att välja leveransadress och framför allt, ger handlaren möjlighet till samma erbjudande online som i butiker.

Mer information:
Daniel Högfeldt, Key Account Manager Resurs Bank, daniel.hogfeldt@resurs.se
Thomas Elvlin, VD Stiga, thomas.elvlin@stiga.com
Magnus Lilienström, Press Relations Manager Resurs Bank, magnus.lilienstrom@resurs.se